söndag 7 oktober 2012

Regn, höst och återhämtning...

I fredags så var det som att luften gick ur oss efter hysteriska husaffärsveckor! När allt äntligen blev klart ( på papper ) så drog vi en stor lättnadens suck på fredagskvällen. På lördagsmorgon vaknade jag av att jag hade ont i hela kroppen och trodde jag skulle bli sjuk, men idag mår jag lite bättre igen.
Åkte till och med en sväng till gymmet för att göra lite ryggövningar- skönt!
Igår var vi ett par timmar på Leos lekland ( det hade vi lovat dom redan på fredagen...) och efter det så fick barnen även besöka"Toys r us" en stund, det var svårt att få dom därifrån, barnen hittade nämligen en massa roliga cyklar och bilar som dom hade skoj med.
Och här slutar det då aldrig regna!
Vi har en stor pöl på baksidan och mitt fina äppelfat är överfyllt av vatten.
Men det är vackert ute nu, jättefina höstfärger!
Igår till middag så lagade vi en supersmarrig gryta: bouf bourguignon och idag ville barnen ha pannkakor så jag gjorde en nyttigare variant på dinkel, rivet äpple och morot, det slank ner:).
Så var det måndag imorgon igen, jobbvecka väntas och även 2 dagars facklig grundkurs. Ja vi håller oss sysselsatta minst sagt ;)
Ha en fin vecka!

Inga kommentarer: