måndag 13 april 2009

Sol och värme - ÄNTLIGEN!


Glada påskhälsningar kommer nu från mig i efterskott!

Trots jobbarhelg denna påsk så har det varit superduperfint i alla fall!
Igår kom solen och värmen, äntligen! ÄNTLIGEN!
Tänk att man kan bli så lycklig av sol och värme! :-)
Vi har ätit gott, gått långa promenader, Buddha har fått busa mycket utomhus och upptäcka våren...





Killen hjälper mig att klä påskris. Det gjorde han bra!



Jag har invigt min nya fina glassmaskin som jag fick av min käraste när jag fyllde år.
Mums så gott det blev med hemmagjord chokladglass!!!
I sommar ska det minsann lagas egen glass utan en massa tillsatser! Jippi!






En stabbig men god choklad-påsk-tårta bakades också, den var mycket smarrig!
Receptet hittar ni här.






Jag gjorde egentillverkade "påskkycklingar" (gröna) som jag pyntade tårtan med.
Dom såg nog mera ut som små hungriga, skrikiga konstiga varelser ;-)
Men goda var dom (med smak av päron)...





Buddha har gungat...




och gungat...



och lekt i den snötäckta lekparken.




Inviger en vattenpöl för första gången i mitt liv - Jättekul och sååå spännande!!! ;-)

It might as well be spring...

2 kommentarer:

Monica sa...

Underbara vår/påsk bilder! Charmiga Buddha verkar trivas ute i den friska luften. KLart att man ska utforska vattenpölar mm. det är livet det!
Den tårtan såg smarrig ut...vilka plutte-nuttiga kycklingar!!!! Det har du gjort bra! Glassmaskin! hmmmm så skojigt att göra egen glass. Kan tänka mig att det smakar ljuvligt.
Njut av våren och allt som kommer med den!
Miss you all! Kram

Annica sa...

Härliga vårbilder!! Trevlig stadstur vi hade igår, Kram!!