måndag 24 augusti 2009

Nostalgi...

Syster långt bort såg bilden nedan och kommenterade den på följande vis...
"oj hänger den där baby filten med än?!!! Så nostalgiskt! Va mysig hon är!"




Det finns ännu mera kläder, filtar, prylar som hänger med.
Häng me!...

















Och sist men inte minst, en fin brödkorg som hänger med och den används flitigt här hemma.
Tillverkare: Syster långt bort. Visst? ;-)
Jag är glad att Mamma och Pappa har sparat dessa finfina kläder (som är nostalgi för mig och faktiskt modernt idag...) och på vinden hemma så finns det garanterat bebiskläder även från 60-talet... ;-)

7 kommentarer:

Helen sa...

Kommer på mig själv med att le från öra till öra...
Lilla sockertoppen Meja framkallade mitt "smile", och hennes underbara "outfits". Vilken skatt som finns på vinden i Stackis!!

En likadan filt som du visar på bild nr.5, har jag haft till mina barn, den kom från Nyhamns skattkammare.

Kram!

Annica sa...

Det var den sötaste och charmigaste provdocka som jag har sett i hela mitt liv. 60 och 70 tals kläderna passar henne helt perfekt, passa på och använd dom nu, innan hon vuxit ur dom.
Kram från moster!

Annica sa...

Vilka fina nya kort du har lagt in i designen på blogg presentationen.
Kram!!

Monica sa...

Men Guuuuuuud så gosig modell! Den där sista klännningen hahahah det känns som du hade den på dej igår! Du var så gullig i den och nu ligger Meja där och tar över liksom...så otroligt! Hon verkar då inte ha nåt emot att posera för Mamma! Vilket charmtroll redan! Mormor säger att hon pratar redan.....
När har jag verkligen gjort den där brödkorgen???? hahahahah Jag minns den men jag minns faktiskt inte att jag gjort den. Kul att den kom till användning! Jag kanske ska byta yrke...

crrly sa...

Ljuvligt!! Sååå fina kläder. Och så lik hon är brorsan! :-)

Unknown sa...

Meen Nena, hur söt är snuttan inte då?!Alldeles alldeles underbar!
Kram på er alla

LYCKLIG MOR sa...

Tack för alla fina kommentarer!
M, du HAR gjort brödkorgen. YES!:-)
Anki! Kul att du skriver i min blogg!! Nena, hade helt glömt bort!
Kram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!