onsdag 21 april 2010

Magsjuka...

I lördagskväll/natt så fick jag magsjuka!
Att vara ensam hemma med båda barnen gjorde det hela betydligt mera besvärligt (min käraste är på jobbresa i Tjeckien i 10 dagar...).
På söndagen var jag helt slut och ville bara sova sova sova, men hur lätt är det när man har 2 små barn?
Min snälla syster leverade magsjukemat (majsvälling, proviva, hälsofil, smörgåsrån...) till dörren (tack!).
Skulle barnen bli sjuka med?
Söndag natt gick, ingen magsjuka...
Måndagen kom, barnen verkade må helt ok, MEN så kom natten...
Båda barnen började spy samtidigt, jag trodde att det var ett skämt, men det var det ju inte såklart!
Stackarna höll på att kräkas omvartannat, jag kände mig helt plötsligt som en supermorsa med superkrafter! Den bästa mamman på denna jord!
Jag fixade det, såklart!
Barnen med, såklart!
Tillsammans var vi bäst!
Imorgon kommer mormor och morfar och ska hjälpa till, jag längtar!!!
Förutom att vi saknar pappan i huset så är allt som vanligt igen...








Bilderna är från dagens utevistelse , jag är så nöjd över de nya finfina mössorna jag köpt till barnen från Chickpea...
Kram!

3 kommentarer:

Kattalena sa...

Vilka fina bilder!
Det är min värsta mardröm det där alltså... fy vad jag är rädd för det. Så duktig du var som fixade det så bra! Jag beundrar dig verkligen!

Monica sa...

Vad impad jag blir när jag läser detta! Du är verkligen en super morsa!!!!!! Era stackare....vad jobbigt det måste ha varit....
Bilderna...oh my God säger jag bara.....så himla fiiiiina. Mössorna var hel-tuffa! Fortfarande mycket snö kvar ser jag......men härligt att solen kikar fram.
Lots of love

Annica sa...

Kikar in för att önska en trevlig valborg och första maj helg! Vädret kunde väl ha fått vara bättre...eller hur?
Söta mössor på söt kille och tjej!

Kramisar!!