tisdag 4 maj 2010

Dagen idag...

Dagen idag är en märklig dag
Den är Din

Dagen igår föll ur Dina händer
Den kan inte få något annat innehåll än Du redan gett den

Dagen i morgon har Du inte fått något löfte om
Men dagen idag har Du, det är det enda Du kan vara säker på

Den kan Du fylla med vad Du vill
Använd Dig av det

Idag kan Du glädja en människa
Idag kan Du hjälpa en annan
Idag kan Du leva så, att kanske en annan ikväll kan tacka
Dig för att Du finns till

Dagen idag är en betydelsefull dag
Den är Din.

-Indisk dikt-
___________________________________________________


Vårdag i dag
Vår dag idag...








Dagen imorgon har jag inte fått något löfte om...

3 kommentarer:

Monica sa...

sååå underbara barn, sååå fiiiin dikt, supersöt kock och mumsig pizza och paj......och musiken är som vanligt otroligt passande till inlägget! Fan va du är bra på att blogga syrran!
Saknar er!
Kram

Annica sa...

Fin dikt! Åh fina kort på barnen!
Diggar kortet på den lilla söta figuren till höger med neddragen mössa och brillor...cooling!!
Hoppas ni har blivit av med förkylnigen. Här i huset verkar det vara segt med att bli av med den, A är hostig och snorig fortfarande, och samma med mig, fast lindrigare med hosta.
hoppas vi syns till veckan! Kram!!

LYCKLIG MOR sa...

M,
Oj! Och Tack för dina fina ord, blir ju riktigt generad...:-)
Jag känner mig urkass vad det gäller bloggeriet! Men tur att det är nån som tycker om det ;-)
Kram!

A, Tack till dig med! Vi är inte riktigt friska ännu, men snart snart...Har fullt upp denna vecka så vi får ses den nästkommande :-)
Kram!

(Om 1 timme ska jag cykla till Yogapass, ska bli skönt, OCH första gången som jag cyklar på väldigt väldigt länge! )