onsdag 7 juli 2010

Bad, vänner och Pavlova...



Igår var det jättevarmt och skönt så vi åkte till badstranden.
Buddha badade med sina nya armkuddar (Hitta Nemo), han var så superlycklig och ville aldrig komma upp på land. Även jag tog mig årets första dopp, med en liten simtur, så skönt!
Lillasyster fick sig också ett litet dopp, premiär!


Ikväll har vi haft middagsbesök, mycket trevligt!
Killarna sitter och tittar fotboll, Mamma-kompisen åkte nyss hem med sina barn.
Det var bus och åter bus när jag skulle förbereda middagen, mina barn låg på golvet och åt gurka och skrattade så hjärtligt som bara barn kan.
Till slut kom då äntligen pappan i huset hem efter ett rep och kunde hjälpa till med dom busiga barnen så jag fick laga maten klart innan gästerna skulle anlända...


Middagen bestod av melon och fetaostspett som vi åt före maten.
Till varmrätt så åt vi min favoritgryta ; Indisk förvandlingscurry från Enskede gård (recept från superfina boken Under valnötsträdet) serverades med ris, raita och en god sallad.
Efterrätten blev superb! Jag gjorde en god Pavlova med Lemon curd, grädde och färska jordgubbar, ja själva botten är ju en god maräng.
Slurp!
Nu ska jag krama kudden, godnatt :-)

6 kommentarer:

Helen sa...

Härligt med ett svalkande bad i sommarvärmen! Men enligt Lars har jag inte badat i svenska vatten på sisådär 20 år, men att det skulle vara så länge sedan tvivlar jag på...

Och gullungarnas charm strålar ut genom dataskärmen, som vanligt.

Och som vanligt får dina matlagningskonster mig att dregla!

Ha det gott, kram!

Kattalena sa...

Sån otroligt bra bild på dina sötnosar, utstrålar glädje!!!
Och sen tårtan. Shit, jag som råkar vara hungrig... Den ser fantastiskt god ut. Låter som en riktigt fin dag!

Monica sa...

Vilken underbar dag ni verkar haft!!! Har du BADAT??????? Wohooooo det är verkligen sommar nu alltså!!!
Fantastisk bild på busungarna!!! för att inte nämna Pavlovan.....love maräng!!!!!! Yummm!

Hellen sa...

Har precis ätit en supersmaskig brunch på vårt hotell i Washington, det var amerikanska panncakes med färska hallon, blåbär och jordgubbar (har aldrig lärt mig att gilla sirapen...)Sen var det någon fransk paj och ananas, melon och lite goda nötter och så avslutade jag med kaffe och en halv blåbärsmuffin..e sååå mätt!! Laddar nu för att ta mig ut på stan, ska köpa nya springskor på Nike :-).
Vilken härlig dag på stranden ni haft!! OCh tårtan ser ljuvlig ut!!!
Kram Kram

LYCKLIG MOR sa...

Hej alla brudar och tack för era goa kommentarer! :-p
Och du Hellen där borta i USA; ät några extra panncakes åt mig är du gullig, gud så jag skulle gå upp i vikt i USA! Men vad gör det? Det måste ju vara värt det! :-)
Stor kram till er alla!!!!!!!!!!

Annica sa...

Hoppas ni har haft en härlig helg!
Tårtan såg underbart god ut! Började längta efter jordgubbar nu! Har ätit det bara 2ggr.i sommar tror jag.
Krama dom 2 små snyggingarna som är på korten från moster!