måndag 5 juli 2010

Kycklingsallad...

Igårkväll så var jag på en fantastisk konsert!
Steve Dobrogosz på Piano och Anna Christoffersson på sång, helt amazing!
Steve är en superproffsig pianist och Anna har så otroligt vacker och känslig röst, jag har en skiva med dom, men måste säga att duon är mycket bättre live!
Gårkvällen var magisk på något vis...


Till middag idag har jag och barnen haft mysmys (karln är på en spelning).
En grej som kan störa mig ibland är om jag har lagat en maträtt som JAG ( ;-) ) är sugen på typ en god pastasallad och barnen då inte äter för att det är "ihopkletat till en för dom främmande skum gegga"...
Idag blev jag så superdupersugen på en varm nygrillad kyckling, färsk tortellini ( jag köpte Felix supergoda färskpasta fylld med ricotta och basilika! OCH TÄNK, förr i tiden så hade jag tid och passion att stå och laga hemmagjord pasta, min pastamaskin gick varm... men men den tiden kommer nog tillbaka...Drömmer fortfarande om en "pastatorksställning". Oj! Vilken lååång parentes detta blev då...) med en massa annat gott till.
Istället för att röra ihop allt till en stor kletig sallad så hackade jag upp allting och la i små skålar, sedan fick var och en ta vad den ville ha/tycker om - mycket poppis! Barnen tyckte mycket om det! Dom åt en "basic" med pastan, kycklingen, majsen, gurkan...buddha åt även lite oliver, men rödlöken spottade han ut, så även fetaosten...
Jag tog såklart av allt och sist men inte minst så rörde jag i massor med pesto, mums!!!









Till efterrätt så smaskade vi på goda körsbär.


Fick just ett sms att vi tydligen ska bjuda ett par vänner på "fotbollsmiddag" på Onsdag, så trevligt! :-)
Då ska jag minsann gotta mig i en massa härliga kokböcker ikväll!

5 kommentarer:

Kattalena sa...

Oj! Nu blev jag verkligen hungrig!!! Perfekt mat i solen och värmen.

Konserter är nästan alltid bättre live än på skiva när det är "riktiga" musiker med. Det blir så platt på skivor i förhållande till verkligheten. Kul med en riktigt bra konsert!

Hellen sa...

Halloj!
Long time nu!
Hoppas allt e bra, här är semestern i antågande. VI drar till USA på fredag. Har precis läst massa inlägg och sitter och dregglar i tangentbordet över allt gott du bakat och lagat!!
Vill gärna ha recept på din rabarberpaj som såg så himla smarrig ut. Vi har äntligen fått tummen ur och satt egen rabarber i trädgården!
Kram på dig!

Annica sa...

Den såg riktigt smarrig ut salladen! Perfekt att plocka det man själv vill ha!
Hoppas ni får en trevlig fotbolls kväll med god mat i kväll! Vad blev det för gott?
Kram!!

LYCKLIG MOR sa...

Hellen, Hej! :-) Ja, längesedan nu!
Åh, hoppas ni får det härligt i USA!!!
Du ska självklart få rabarberpaj-receptet!
Njut nu!
Kram!!!!!!!!!!!!!!!!

A, Tack. Har precis bloggat om vad det blev för mat :-)
Jag hör av mig snarast!...
Kram!!!!!!!!!!!!

Monica sa...

Fiffigt!!!!