söndag 4 december 2011

2:a Advent...

Mysigt med December månad :-)
Mycket spännande händer, speciellt på morgonen. Tomten smyger sig in på natten och hänger upp paket i adventskalendern - barnen springer dit så fort dom vaknat.
Sedan tittar vi julkalendern på tv ( Tjuvarnas jul-Bra!) öppnar sedan kalendern för den.
Sedan äter vi frukost och efter det så öppnar barnen varsin chokladkalender som dom fått på posten av kusinerna - succé!
I helgen har vi bakat pepparkakor och lussebullar, det blev gott och oj! vilken fin hjälp jag fått :-)
I morse tände vi andra ljuset, åt långfrukost med b.la Äggröra som är ungarnas nya favorit. Naturligtvis så spelas det även julmusik på morgonen (ja mest hela dagen faktiskt...) - idag blev det Nat king Coles julskiva, den är jättefin!
HO HO, nu är det inte så länge kvar...

4 kommentarer:

Annica sa...

Vilket frukost myyyyys! Fina barn!
Vill träffa er snart igen.
Kram!

Kattalena sa...

Ja, gud så mysigt det ser ut!!!
Det där med presentkalendrar är ju så himla kul också. De verkligen älskar det, de små :-)
Jag hade också tyckt det var kul att få en present varje morgon ;-)

LYCKLIG MOR sa...

Tack tjejer!
Kattalena; jag får en present varje dag - kalender från body shop ;-) jättekul och fina grejer :-D

Kattalena sa...

Oooh! Jag fick bodyshopkalender förra året också, himla kul! Tyvärr har jag inte fått någon i år :-).
Men jag får glädja mig åt hur kul Elliott tycker det är att öppna sina presenter!