tisdag 13 december 2011

Vi komma vi komma från pepparkakeland...

Nu är granen klädd, barnen hjälpte såklart till. Dom hängde de flesta pynten på samma höjd som dom själva och mest på samma gren (gulligt!) jag flyttade dom sedan i smyg...
Imorgon har barnen julfest på dagis, utstyrseln ligger redo på matbordet - pepparkaksgubbar ska dom båda 2 få vara.
Morgondagens julpyssel efter dagishämtningen blir att sticka nejlikor i apelsiner samt tillverkning av smällkarameller (med klubba inuti).
Om vi hinner så ska vi även göra vita chokladtryfflar med mascarponeost.
Mysigt med december månad tycker jag!

3 kommentarer:

Monica sa...

hahahah jag gjorde precis samma sak när barnen var mindre. Charmigt! Självklart hamnar allt på deras höjd ju. Va trevligt och juligt ni verkar ha det. Håller med om att Dec månad är en riktig mys månad. Ha det så mysigt på julfesten. xx

Kattalena sa...

Mysigt med julfest! Och så julpyssel hemma också! Vita chokladtryfflar låter otroligt gott. Kanske kan komma ett recept sen?
Gulligt med granklädseln. Vi klädde en mini-gran i helgen och min pojke satte också de flesta kulorna på en gren, hehe. Så jag flyttade om dem lite på kvällen...

Annica sa...

Ja julen närmar sig! Hoppas vi kan träffas till veckan!
Ha en skön helg! Fast jag anar att du jobbar i helgen, visst är det så?
Kram!