lördag 5 maj 2012

Zucchiniplättar...

2 ägg, 1 dl grädde, 2 tsk fiberhusk, 500 gr zucchini, 1 vitlöksklyfta, 75 gr lagrad ost, salt, peppar, smör till stekning. Vispa äggen och blanda ner grädde och fiberhusk. Riv zucchinin grovt och lägg i ett durkslag. Salta lätt och låt stå 10 min. Krama sedan ur vätskan och lägg zucchinin i äggsmeten. Pressa i vitlök, tillsätt riven ost, blanda runt och smaka av med salt och peppar. Stek i rikligt med smör så att det blir gyllenbruna och knapriga. Servera med räkor och crème fraîche. Riktigt god rätt från Expressens Lchf bilaga (Klara Desser).

1 kommentar:

Monica sa...

ok....fiber husk maste jag be Nathalie koper med sig nar hon kommer. Det finns inte har vad jag vet. Det sag himla gott ut detta! Nu har jag hoppat over till viktklubben igen och jag trivs med att kunna ata lite av varje. Men jag undviker numera allt vitt. Det finns sa mycket fina recept pa viktklubben ocksa. Och det kanns att mycket lutar at lchf hallet numera.