onsdag 7 augusti 2013

Hjälp i köket...

Ikväll har barnen hjälpt mig lite i köket, vi har gjort melonspett och citronlemonad :)...


Jättegod lemonad! Fick tips av en vän, man blandar bara färskpressad citron, riven ingefära och sötar med lite agavesirap eller råsocker ( och häller på kallt vatten ). Svalkande i sommarvärmen!

Igår gjorde vi en ny playdolera, det var längesedan nu och barnen älskar att dega!!!

Och här på bilden ovanför sitter barnen och kör radiostyrd bil, dom fick spelförbud på iPad så då var dom tvungen att hitta på nåt annat skoj att göra, dom körde länge länge och hade superkul med bilen :)!

Och här är sista bilden- nu kör jag en liten detox efter sommarens frosseri! Jag dricker utrensande pulver ( holistic ) varje dag i 2 veckor samt tar ultra balans tabletter. Jag äter i princip som vanligt, men mindre kolhydrater och mera grönsaker. Jag dricker dock 1 kopp kaffe på morgonen, men då med lite kanel, kardemumma och muskot i ( dom kryddorna ska ta bort gifterna ur kaffet ). Jag känner mig redan efter 5:e dagen mycket piggare! Nu ska här nattas nyduschade barn...

1 kommentar:

Monica sa...

Era barn kommer att bli kost expert ju! Vad duktiga ni är. Var det jobbigt med detoxen....... Skulle nog jag behöva också efter semestern!