måndag 9 september 2013

Korvstroganoff och ris till måndagsmiddag...

Eller för min del så blev det smörstekt vitkål istället för ris. Försöker fortfarande hålla nere på kolhydrater, inte slaviskt, men jag väljer ofta bort potatis, bröd, pasta, ris. Ibland får jag ett toksug efter pasta och då unnar jag mig det med gott samvete! Märkte i somras då jag åt mycket kolhydratrik kost att min mage började svälla upp, så nu lyssnar jag på kroppen:)...
Supergott är det i alla fall med korvstroganoff, och äntligen har barnen börjat uppskatta det också.:)


Såhär såg det ut när min kära dotter skulle torka bordet innan middagen :-D!
Jaja, fick smygtorka efteråt, då hon hade dragit med sig mera skit upp på bordet än före det var torkat!:))...

 
Och sonen var sådär "härligt skitig" efter en lång dag i skolan, smuts både i ansiktet, på händerna, kläderna, ja hela han!;) fattar inte hur man lyckas...


Sista bilden är från i fredags, fick en fonduegryta av syrran med man :). Kunde ej hålla mig, så vi skar upp lite frukt och doppade i mörk choklad utblandat med grädde. Detta är ju sååå gott och barnen tyckte det var en trevlig tillställning!
 
Nu ska jag koka lite te med honung och kurera min onda hals, rösten har försvunnit på vägen och jag hoppas verkligen att den har hittat hem igen imorgon!