onsdag 21 januari 2009

Yoghurtglass

Hittade ett litet vaniljglass-paket i frysen.
Hade kvar mycket turkisk yoghurt i kylen.
Blåbär och hallon låg i frysen och väntade på att få bli uppätna.
Lät glassen tina lite lagom.
Blandade glassen med Yoghurt (drygt 2 dl), blåbär och hallon (ca 2 dl).
In i frysen några timmar.
Resultat:
Det blev superfräscht, jättegott och ganska så nyttigt ändå ;-)
Jag undrar om det var denna glass som fick min mage att se så stor ut idag?
Idag kom mina mammakläder från H&M, jag provade alla kläder och insåg att jag ser verkligen gravid ut nu!
Jag vill nu bara gå och gömma mig, fast jag egentligen borde vara stolt över magen!
Jag kan inte minnas att jag kände såhär förra gången med Buddha, nej då var jag stolt.
Nu känner jag mig bara fet.
Måste sova på saken och försöka ändra min inställning, såhär kan jag ju inte hålla på.
.........
.........
........

3 kommentarer:

Helen sa...

Mmm, lät gott, det där...Jag kände mig också finare när jag väntade Ludvig, kan bero på att med honom gick illamåendet över efter ett tag, men med Mimmi mådde jag illa hela graviditeten.
På tal om Mimmi, så fyller hon snart 16 år och då hade jag tänkt baka kardemummaknytena som du tipsade om, de såg smarriga ut!
Nej, på med snäva mammakläder, nu, och var stolt över "kulan"! (din kula beror då åtminstone på en baby, vad ska jag skylla min "kula" på?)
Kram
Helen

Annica sa...

Åhh, det såg smarrigt ut med glassen! Jag tog det enkla sättet igår på coop, köpte färdig yoghurtglass 2 sorter på extra pris...hyfsad, men din såg godare ut. Var stolt över magen och njuuuut av den. Kram!!!!!

Monica sa...

Sluta svamla nu syrran! Varför ska man gömma kulan?!!!!!!! Säger som Helen, dra fram det tajtaste du har och framhäv det lilla underverket för tusan. Du kanske bara hade en "känslig" dag..... Man förstorar gärna funderingar när man är gravid, det vet du nog redan. Imorgon känns det nog annorlunda.
Glassen du...Yummmmie!!!!!
Stor Kram