onsdag 27 maj 2009

Håller hormonerna i styr...


Snart närmar sig nedkomsten, nu är det verkligen nära!
Jag försöker äta/dricka bra för att ladda inför förlossningen, med allt vad det innebär...

Har en bra kokbok :
En bulle i ugnen av Renée Voltaire ur den här jag fått detta goda recept på en
Håller hormonerna i styr-drink, det blir 1 kanna...

3 Avokado
1 liter havremjölk
4 msk honung
2 msk kanel
1/2 dl riven kokos

Kör alla ingredienser i en mixer. Servera kallt.
Renée skriver:
Psst! Avokado innehåller massor med B och E-vitaminer som är bra för att hålla jobbiga PMS-hormoner på plats. Vad nu PMS är bra för!
__________________________________________

Här har det precis slutat att regna så jag och Buddha får ta en liten promenad med vovven och naturligtvis med den nya fina röda sulkyn :-)

CU

3 kommentarer:

Helen sa...

Oj, vad tiden rusar förbi!

Tänk att det är så snart den nya lilla bebisen ska komma till världen!

Så bra att du laddar upp med nyttigheter.

Och vilken snygg sittvagn storebrorsan har fått!

Om vi inte hörs innan det är dags, så önskar jag dig ett stort lycka till!!

Kram
Helen

Annica sa...

Det är bra att du laddar batterierna den lilla tiden som är kvar nu. En nytto drink är nog inte helt fel, jag gillar avokado så den är säkert drick vänlig...men skulle nog plocka bort kokosen tror jag.
Ha en skön dag i blåsten, kramisar!

Monica sa...

Låter smarrigt! Kan man ju prova även om man inte är gravid eller ha pms tycker jag. Extra kokos till mig!!!!!

Så snygg kille till höger där med solbrillor! Oj oj oj "imorrn" är han storebror ju!!!! Fasen vad det kommer att bli liv i luckan hahahahah
Saknar er massor och håller tummarna att allt går smidigt på den stora dagen.
Ut och njut i sommaren nu!
Stora Kramisar
PS Härlig musik som vanligt på din blogg!