måndag 7 december 2009

Pepparkaksbak och smakisar...

I helgen så har vi bakat pepparkakor.
Halva degen hamnade i pepparkakspojkens mage, men vad gör det?
Vi hade i alla fall superkul och det är ju det viktigaste!



Man får sänka kraven på att det ska bli snyggt (vad nu det är...) när man bakar med barn, men gott blev det i alla fall!
Min kära lilla dotter har nu fått smaka på lite potatis, det blev stor succé!


Och nu har jag äntligen lyckats fånga min söta dotters mycket speciella ögon.
Det är nämligen så att det ena ögat är helt blått och det andra ögat så är halva blått och halva brunt, coolt tycker vi att det är!



Jag avslutar med en bild på våran fina lilla snölykta som jag och Buddha hjälptes åt att göra i helgen.
Vi byggde även en snögubbe men den blev så ful så den fick inte vara med på bloggen idag :-D

Snökram!

3 kommentarer:

Annica sa...

Så mysigt och gott med pepparkaksbak! klart att grabben ska äta pepparkaksdeg, den är ju godare än kakorna.
Det är väldigt coooolt med två färgat öga, charmar nog killarna i tonåren.
Kramisar!!!

Monica sa...

Va!!!!!! Har gumman olika farg pa ogonen!!!! Sa himla charmigt och originellt! Otroligt vackert!O vilken bla farg dessutom....Man drunknar liksom i dom.
Vilka smarriga pepparkakor Buddha gjort. Anthony gillar fortfarande att experimentera med degen, det tycker han e kul. Varfor vara traditionell!!!
Stora regn-kramar fran Dubai

crrly sa...

Sötnosar ni har. Vilka vackra ögon! :-)