fredag 19 mars 2010

Bara för idag...


Detta är de 5 tänkvärda reiki-idealen/principerna som påminner oss om hur vi kan leva i harmoni med andra människor och bjuda in lyckan i våra liv, varje dag...

Det finns många olika översättningar, men man menar ungefär såhär:

Bara för idag skall jag leva i tacksamhet.

(säga tack, ge förlåtelse, säga några vänliga ord...)


Bara för idag ska jag inte oroa mig.

(inte lätt, men oron leder ju ingen vart...försöka vara i nuet)


Bara för idag ska jag inte vara arg.

(ilska skadar inte bara dig själv även andra...)


Bara för idag ska jag utföra mitt arbete hederligt.

(självklart så ska man alltid göra sitt bästa...)


Bara för idag skall jag visa kärlek och respekt för varje levande varelse.

(visa kärlek!...)

Testa att följa dessa principer varje dag, det ÄR inte lätt, men snälla testa!

Trevlig helg! :-)

3 kommentarer:

Monica sa...

Underbart! Ibland känner man att man retar sig på en del människor .....MEN ....om man följer dessa principer får man helt klart massor tillbaka. Man måste jobba på sej själv varje dag.
LOVE

LYCKLIG MOR sa...

Födelsedagsbarnet, tack! :-)

Annica sa...

Hoppas ni har haft en härlig helg! Och att ni har blivit kvitt förkylningen i huset, A har varit snuvig och hostig hela förra veckan också.Vädret kan vi inte klaga på, åh idag har det varit en härlig dag.
Underbara 5 ideal som ger en tanke!
Ha en fortsatt bra eftermiddag!
Söta nya bilder du har satt in!

Kram!!