fredag 14 januari 2011

Inskolningsvecka...

Nej jag kan inte förneka att jag faktiskt känner lite sorg denna vecka.
Inskolning på dagis för lillasyster och det har gått sådär kan jag väl säga.
Idag fick pappa sköta inskolningen och då gick det mycket bättre.
Hon känner säkert på sig att jag är lite sorgsen inombords, och säkert så är hon också det, lite sorgsen…
(Buddha är ju redan inskolad så för han flyter det på finfint, trots långledighet över jullovet)
Det har varit sååå mysigt att få vara hemma (ännu en gång), synd bara att tiden går så fort!
För fort!
Men ändå så känner jag mig jätteredo för nya kapitel i min livsbok. Ja vad ska jag säga?
Typ, here i come!
Det blir nog bra...




Nybadade ”fredagsmysande” barn, tittandes på bolibompa, äter dill & gräslökschips och dricker äppeldricka.
Trötta efter en första ”arbetsvecka” med många nya intryck från dagis.


"Vill se den här!" (Teletubbies - favoritfilm just nu).
Och så här glad blir jag när favoritfilmen sätts på! :-D



Avslutar med ett recept på klassikern chilikassler som vi åt till middag idag, ungarna älskade det, förmodligen för att jag tillsatte curry i såsen + att dom får dutta på med majs och bananer.
Vad är det som gör att smakerna förändras när man blir äldre (i alla fall för mig)? Förut tyckte jag att det var skitäckligt med frukt i mat och nu älskar jag det!
Här är i alla fall min variant på chilikassler:
Kassler 500 gr
2 1/2 dl grädde
1 1/2 dl chilisås
1 tsk curry (drygt)
lite salt och vitpeppar
Ananasringar på burk
Skär kassler i tunna skivor och lägg i en ugnsform. Hacka ananas grovt och strö det på kasslern. Vispa grädde och blanda ner chilisås och kryddor. Häll över kasslern. In med det i ugnen på 200 grader i 15-20 minuter.
Servera med ris och sallad eller/och bananer, majs, cashewnötter...
Gott! OCH lättlagat!

2 kommentarer:

Annica sa...

Mysiga bilder på "fredagsmys barnen".
Lycka till nu med inskolning, arbete och ditt företag i nya lokaler!
Kramar!!

Monica sa...

Tufft med inskolning. Hon tycker val att ni har det sa mysigt hemma! Tack och lov vanjer de sig snabbt, hon kommer att gilla det tror jag. Underbara bilder.
Jag tycker det ar dags for skype snart. Lordag kanske?
Saknar er alla! Kraaaam