onsdag 5 januari 2011

Sovpremiär i barnrummet!

Igår kväll så chockade jag mig själv genom att ta fram symaskinen (!, ja så är det.).
Vi pysslar på för fullt med att få i ordning barnens nya gemensamma rum, pysslandet börjar nu lida mot sitt slut.
Igår sydde jag alltså 2 draperier till barnens sängar, Buddha fick biltyg och lilltjejen Nalle puh.

Här, bakom bil-draperiet, ligger busungen som ska försöka sova i sitt nya rum/säng (premiär idag alltså!). Spännande värre!

Här, bakom Nalle puh-draperiet, ligger busunge nr 2 som ska försöka sova i sitt nya rum/säng (hon har alltså legat i spjälsäng tills nu då...). Spännande värre även i denna del av rummet.
Hur det gick?
Jo, det ska jag tala om för er:
Efter ca 1 1/2 timme så gav jag upp! Det var rally mellan sängarna, höga skrik och skratt!
Ojojoj så himla skoj det var att helt plötsligt kunna ta sig ur sängen själv (tyckte lilltjejen).
Så nu sover den lilla damen i spjälsängen i vårat sovrum. ;-)
Vi gör ett nytt försök i morgon igen...
(Buddha somnade till slut i sin nya säng, bakom sitt nya fina bil-draperi ;-)


(Ska förresten lägga in kort på hela rummet när det är helt klart, fattas några viktiga detaljer bara)

2 kommentarer:

Annica sa...

Vilka fina draperier du har sytt till "busungarna"! Ja jag hörde genom telefonen när jag pratade med dig igår kväll att det var uppåt och livat i barnkammaren!
Klart att det är spännande med ett nytt barnrum...lite tjoho måste det få vara, men inte i hur många timmar som helst.
Lycka till i kväll! Kramar!!

Monica sa...

hahahahahah rally mellan sangarna!!!! Nagot annat kan man ju inte forvanta sej forsta natten. Lycka till! Fina draperier du sytt. Sa duktig du ar.
Kramis till busungarna.