måndag 10 mars 2008

Räknar kalorier!

Gick igenom min sommargarderob och insåg helt plötsligt:
Antingen så måste jag köpa en helt ny sommargarderob eller försöka gå ner mina mammakilon, jag valde det sistnämnda och har nu även jag gått med i viktklubb.se (jag härmar syster som bor långt bort ;-)
Jag började i Söndags/jaja, igår då.... (nä, man behöver inte alltid börja sitt nya liv på en Måndag) så 2 ! hela dagar har jag kämpat, räknat kcal, vägt mat, varit irriterad, haft huvudvärk...
Det kommer att bli tufft! Men detta ska jag klara!
Mitt mål är att komma i mina vita snygga linnebyxor före den 25 Maj!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har precis kommit hem från ett underbart Yogapass och min underbara yogalärare har kommit hem från Indien nu med en massa nya härliga jag-tycker-om-energier!
Jag har rört mig så mycket idag så jag kunde nu ikväll unna mig en GOD fruktsallad med rostad kokos och en klick turkisk yoghurt :-)
Känner bara på dessa 2 dagar att min kropp håller på att ställa om sig rejält, känner mig lite smått förvirrad men hoppas på stabilt läge snart.
Ett vattenglas och efter det läggdags.
Buenas noches!

2 kommentarer:

Monica sa...

Way to go girl! Det är kämpigt, men vi fixar detta. Det är bara att röra på sig mera. Jag smällde i mig en skitgod purjolökspaj nu till lunch....mamma mia....det verkar vara ca 560 kalorier nu när jag räknar ut det på efterhand! Inte bra. Det blir en extra prommis ikväll, helt klart. Nu måste vi peppa varandra gumman...! Lycka till!

LYCKLIG MOR sa...

Ja vi ska peppa varandra! :-)
Här flyter det på, räknar kcal....
Kram