måndag 30 augusti 2010

Inskolningen påbörjad...

Idag har vi varit på dagisinskolning (första dagen idag för Buddha efter uppehållet).
Det gick jättebra, han kände sig hemma direkt. Lillasyster var ju såklart också med men hon kändes rätt så liten i sammanhanget, glad att vi två får vara hemma några månader till, så att hon får växa till sig...
När vi kom hem vid 11-tiden så fanns det lunch serverat till oss (tack pappan i huset!), efter det var det lite vila och sedan så gick vi ut och plockade vinbär (barnen hjälpte såklart till!).

Till middag så åt vi gott potatismos och köttbullar.
Jag har för länge längesedan lagt ner projektet "laga lika goda köttbullar som min mamma OCH pappa...", det går bara inte!
MEN! Nu har jag faktiskt hittat ett recept som inte alls är så tokigt OCH det bästa är att man gör dom i ugnen i långpanna! Utan tillsyn! Jag har lagat dessa flera ggr nu och dom blir alltid bra.
Här hittar ni det "braiga" receptet: Husmorsornas blogg...
Försöker förresten att lägga in en videosnutt på när lilltjejen går, men det blir bara error hela tiden, ska försöka igen...


3 kommentarer:

Monica sa...

Skönt att det gick bra på inskolningen. Men du hade väl inte väntat dig något annat, grabben är ju så go me alla!
Mmmm smarriga köttbullar! Jatack, jag gör gärna köttbullar i ugnen...mycket praktiskt. Ska prova.

Annica sa...

Ja nog blir det en höjdare att få börja på dagis igen! Han behöver det! Kan tänka mig att han blir less både mamma och lilla syster ibland!
Vinbär! Igår höll jag på med svarta hela dan, plockade in och gjorde 2 kok...9 flaskor blev det. Mycke arbete! Men klart värt det!
Har aldrig gjort köttbullar i ugn!
jag har en dräng( S ) som brukar steka i 2 stekpannor medans jag rullar.
Ha det bra! Hoppas vi kan synas snart!

LYCKLIG MOR sa...

Jag säger bara; köttbullar I UGNEN är ett måste hädanefter i detta kök 4-ever, det är sååå smidigt, man behöver ej ens vända och hålla på och dom får ändå stekyta runtom :-) (och under den kvarten så kan jag istället umgås med min familj...)
Kram