måndag 13 september 2010

Barn är ett folk...över den pölen...där går en flicka som samlar på stenar...där blir en värdelös sak till en skatt...

Helgen har varit mycket bra!
I lördags så var jag på självplock och skördade broccoli, vitkål, morötter, grönkål, potatis och ringblommor. Solen sken, det var en härlig förmiddag, nästa gång ska hela familjen följa med.
Det bästa av allt är att det är krav-odlat och då smakar det och ÄR extra gott för vem vill äta ex GMO-potatis? Inte då jag i alla fall!
När jag kom hem så fick jag hjälp av min fina dotter med att packa in grönsakerna! För första gången så drog hon tripp-trapp-stolen till köksbänken och klättrade upp på egen hand, och ja hon hjälpte faktiskt till!
På kvällen var vi bortbjudna på trevlig middag, vi blev bla bjudna på jättegod Paella som tillagades ute på muurikka.
I söndags så dammade vi av våran muurikka (ja vi blev så inspirerade!) och stekte pytt i panna som vi även åt utomhus.
Veckan har börjat jättebra, efter att jag hämtat Buddha på dagis, serverat barnen lunch (ärtsoppa-köpes), bakat ringblomsmuffins och rödbetskaka sötad med stevia, gjort müsli, förberett och satte igång en god köttgryta (som skulle puttra minst 1 timme), så tog vi en promenad ner till vattnet, kastade lite sten och upptäckte världen...



























Måndagskvällen avrundades med smörstekta kantareller på mörk, god stekt franska...

5 kommentarer:

Helen sa...

Vilka underbara bilder!!

Barn, natur, god mat...vad mer kan man önska sig???

Kram!

Kattalena sa...

Ja, verkligen superfina bilder och så himla mysigt ni verkar ha det!!!

Monica sa...

Vilka underbara bilder! Blå himmel och klar luft....det finns inte så mycket som slår det.
Vilken supermorsa du är! Barnen är lyckliga som har dej! Vad skönt att bara kunna promenera ner till vattnet!
Mat och bakbilderna......yummmmmm säger jag bara som vanligt!
Fortsätt att njuta av vardagen!
(fin musik!!!!)
Kram

Annica sa...

Vilka mysiga bilder! Duktig du är som har hunnit med att vara iväg på självplock!
Vilket intressant och annorlunda bak du har gjort! Såg riktigt gott ut!
Nu ser vi framemot fredagen! Eller hur?
Kraaam!!

LYCKLIG MOR sa...

Tack brudar! Ni är sååå snälla!
Och Annica, yes! IKEA, here we come!
Tjoho!