söndag 19 september 2010

Valtankar...

Valdag idag, vi ska gå och rösta lite senare...
Har på förmiddagen putsat köksfönstret och dammtorkat lite.
Mina tankar idag handlar mest om valet.


Fick faktiskt finfin städhjälp...

Ang just städhjälp så tycker jag att RUT-avdraget är jättebra och det är dumt att avskaffa, har iofs aldrig utnyttjat det själv, inte ännu i alla fall...
(pst, med en liten alvedon i kroppen så kan även den sjukaste buddhan hjälpa till ;-) och nej bilderna är ej arrangerade, barnen gör bara som jag gör inte som jag säger att dom ska göra...;-))

Men jag skulle vilja (utnyttja RUT-avdrag), jag vill när jag börjar om att jobba ha mycket kvalitetstid med min familj (det vill jag ju nu också)...
(Toaborsten är sprillans ny! Oanvänd! Bra leksak förövrigt...)

Sedan så tycker jag självklart att miljöfrågorna är viktiga...

Jag vill ha mindre barngrupper och att föräldrarna själva ska få bestämma över hur man vill dela upp sin föräldraledighet.


Jag har ännu inte bestämt mig till 100 %, jag får lita på min intuition när jag står i vallokalen.
Men några saker vet jag bestämt och det är att jag är glad över att jag får lägga MIN röst och jag vet att jag vill inte se någon skattehöjning. Jag tycker även att vård måste ges på lika villkor.
Jag tycker om frihet, att få bestämma över mitt eget liv...
Finns "mitt" parti?

2 kommentarer:

Annica sa...

Godmorgon!! Hoppas ni har haft en skön helg! Och att sonen har piggnat till nu när det är måndag och ny vecka! Inte illa med städhjälp hemma!! Njut! Så länge dom vill hjälpa till!
Hoppas det gick bra att välja! Vi vet ju resultatet idag! Bra eller dåligt! Kan diskuteras! Det får framtiden utvisa!
ha en bra dag! Kram!

LYCKLIG MOR sa...

A, Ja helgen har varit bra, M har ingen feber idag men får ändå vara hemma en dag extra. Ja framtiden ja, framtiden...
Kram