tisdag 7 september 2010

Det här ska jag komma ihåg...


7:e september idag och wow! Det är ju rena rama sommarvärmen ute! Underbart!
Efter hämtning av Buddha på dagis så lagade jag pasta till barnen, jag ville ha något lättare idag.
Så jag gjorde en man tager vad man haver, och ojoj så gott det blev!
Det här ska jag komma ihåg:
Kokt Svart Quinoa kryddat med örtsalt och smör
Majs
Tomater (mina egenodlade, ekologiska, blev ej så mycket i år men några söta små, goda...)
Kokt hackad ägg
Fetaost
Vindruvor
Rostade solrosfrön och cashewnötter
Goliatmusseron (stekta i smör och saltade med havssalt, fick en hel påse av dessa tokgoda svampar av en bra människa...)
Persilja
Mums så gott det blev! Serveras helst ute i solig höst/sommar?-värme...
Nu ska jag unna mig en god kopp kaffe, god mörk choklad, ute, i solen, med min nyinköpta trevliga tidning Amelia höst.

Barnen, får gärna sova länge till...
Och min rygg längtar till Yogan ikväll...

2 kommentarer:

Monica sa...

Vilken smarrig sallad. I like!
Hoppas du fick en härlig dag ute i solen och att Yogan gjorde susen för din rygg.
Kramis

Annica sa...

Såg väldigt smarrig ut den ihopsnickrade salladen!
Javisst har det varit en härlig vecka! Bara passa på och vara ute!
Hoppas ni har frisknat till från feber och förkylningar!
Ha en skön dag! Kram!