måndag 15 oktober 2007

Babysim och andra tankar...


Idag ska jag och min kära son på babysim, det är fjärde gången idag.
Jag tror att han gillar det faktiskt, han är lite blyg i vattnet men det blir bättre och bättre varje gång.
Idag fortsätter vi nog med "cupgame" - man häller vatten över huvudet med en vattenfylld kopp samtidigt som man blåser i ansiktet, då stänger han automatiskt av så inget vatten kommer in i lungorna.
Detta är en förberedelse inför dykningen som komma skall.
Nu väntar jag på att han ska vakna och då ska han få lite majsgröt, han är ju fyra månader nu och började smaka lite mat för ca 1 vecka sedan. Igår fick han även prova lite äppelgröt, pappa matade honom och det var mums! :-)

Snart är nog vintern här, i lördags kom första snön, jättemysigt! Men den är borta nu tyvärr.
Det är halt ute så vinterdäcken bör nog sättas på snart.
Höstens färger är fortfarande kvar på träden, det är så vackert!
Men nu längtar jag efter massor av snö, det blir så ljust och fint ute då.
HÖSTENS DAGAR
Höstens dagar äro genomskinligaoch målade på skogens gyllne grund...
Höstens dagar le åt hela världen,
det är så skönt att somna utan önskan,
mätt på blommorna och trött på grönskan,
med vinets röda krans vid huvudgärden...
Höstens dag har ingen längtan mer,
dess fingrar äro obevekligt kalla,
i sina drömmar överallt den ser,
hur vita flingor obevekligt falla...
~Edith Södergran~

Inga kommentarer: