måndag 22 oktober 2007

Lev nu!


Idag blev det inget babysim för oss pga "lingonvecka" (fult uttryck... jag vet!), kändes skönt att stanna hemma.
"Salta killen" har sovit jättemycket idag så jag har passat på att fortsätta läsa Flickan som lekte med elden...herregud så bra den är!
Idag började jag t.om storgråta i ett kapitel, allt var så bra beskrivet! Blev helt tagen! Ett jättehemskt mord! Usch! Det var så verkligt på något sätt!

Har bakat goda kolakakor nu på eftermiddagen, lätta och snabba att göra och GODA! Man behöver mycket energi när man ammar. ;-)

Till middag åt vi blodpudding och bacon ( har hatkärlek till denna typ av mat! återkommer om det...), det är rätt gott men det ska vara sirap till + lingosylt!
Får faktiskt lite dåligt samvete när jag äter kött nuförtiden mest pga etiska själ, funderar allvarligt på att bli veg igen!
Och jag ser gärna att "salta killen" också äter vegmat.
Men allt handlar om bekvämlighet...tyvärr! Detta ska få mogna en liten stund till...men snart SNART!
Sambon är även han med på mina noter så det känns skönt....att slippa övertyga menar jag.


Har precis avnjutit en kopp Ört-Te och kolakakorna... dessa la jag upp på kakfatet som jag ärvt från söta Farmor Emmy!
Jag började fundera...undra hur vi har det om 20 år? Vart är vi då? Vad gör "salta killen" då?
Och jag och min älskling...lever vi överhuvudtaget då? Blääää, jag blir bara deppad när jag börjar tänka på "om 20 år"!!!
Jag ska inte tänka på imorgon!
Jag ska inte tänka på igår!
Jag ska bara tänka på idag, leva för denna stund och njuta av varje andetag!
Njuta av vårat lilla barn som har kommit till denna jord... att vi har tak över huvudet...jobb...hälsan...vänner...pengar...mat i kylen...våra djur...
För man vet ju inget om morgondagen, den här dagen kan ju vara den sista!
Så därför ska vi LEVA NU!
Och Nu ska jag gå till min kära och pussa honom...
"salta killen" sover så sött redan, han ska också få en puss och jag skiter i om han vaknar! ;-)



Inga kommentarer: