onsdag 24 oktober 2007

Mera energi...

Nu finns det ingen återvändo, nu har jag bestämt mig!
Igår var jag och handlade mat för hela veckan och inget kött följde med mig hem!
Jag ska börja med att äta Lakto-ovo-vegetarisk kost, alltså äta både Mejeriprodukter samt ägg.
Sedan får vi se om jag även tar bort mejeri samt ost, men jag börjar såhär i alla fall.
Eftersom jag ammar så känns det bra att äta ägg och mjölk och tänker också att jag trappar ner sakta sakta...vill även ha mera kunskap i ämnet innan jag lämnar allt det gamla bakom mig.

Här är några av rätterna som jag ska tillaga:

Rotfruktspytt med höstsvamp (åt redan till lunch idag - jättegott!!! :-)), detta recept är från Alltid hungrig av Renée Voltaire, hon hade ett kapitel i den boken som hette Tokveggo med massor av smarriga recept.
Ikväll blir det Yogasoppa med linser och rött råris, det är ett recept från kokboken En bulle i ugnen av Renée Voltaire, det lät som en god soppa faktiskt, skulle vara Tofu i men jag hittade bara marinerad Tofu, hoppas att det funkar.
Sen så har jag även planerat att tillaga Vegetarisk Linssås (istället för köttfärsås, har gjort den förr och det är hur gott som helst!) med spagetti till.
Till helgen blir det Vegetariska biffar av b.la kikärtor och Yogapanna samt Yogistårta till efterrätt ( de två sistnämnda recepten är även dom från Alltid hungrig).
Resten av veckan får bli lite man tager vad man haver...
Det här ska bli skoj! I kylskåpet ser det redan ut som en palett - man blir glad :-)!

En annan sak...
Innan jag fick Buddha så gick jag upp tidigt på morgonen och utövade Kum Nye (en morgonyoga där även meditation ingår), jag mådde väldigt bra av att göra dessa fantastiska morgonövningar!
Nu har jag bestämt mig för att börja med det igen, har gjort det nu 2 dagar i rad och det känns jätteskönt att ha börjat om med detta!
Man kan helt enkelt säga att jag har börjat leva ett sundare och friskare liv igen! ;-)
Känner faktiskt redan att jag har mera energi! :-)


2 kommentarer:

crrly sa...

Lycka till!! :-) KRAM.



Hihi, från din presentation: "Bransch: Annonsering
Plats: Afghanistan"

:-D

LYCKLIG MOR sa...

JE MEeeen..... :-D