torsdag 26 februari 2009

Glada fötter!

För några veckor sedan så hade jag bokat tid för fotvård och idag var dagen D här.
Känner mig lite småkrass och febrig men jag kunde bara inte avboka tiden och stanna hemma.
Innan fotvården så tittade jag till bokrean, det blev ett par barnböcker till buddha och Gomorra till sambon, till mig blev det ingen bok...
Jag lyxade istället till med en stor och saftig god semla på ett café (årets sista!...).
Sedan iväg på underbar, skön och välbehövlig fotvård!
Så nu är mina fötter GLADA och PIGGA igen :-)
Bebisen i magen sparkade glatt under behandlingen, h*n kände nog också av mina måbra-hormoner.
1 omgång till ska jag unna mig innan sommaren och DÅ lär det verkligen behövas, jag når knappt ner till mina fötter nu och lättare kommer det ju inte bli om någon månad.
_________________________________________________

Vill rekomendera en jättesmart och god sallad - 3 veckors sallad
Jag tror iofs inte att den håller i 3 veckor men säkert 1 vecka...

Här är receptet:

3-veckors sallad

½-1 vitkålshuvud
2-3 morötter
1 purjolök
1 paprika

Strimla allting (jag strimlade allt utom paprikan och purjon i matberedaren).

Koka sedan upp:
1 dl vatten
1 dl vinäger
1 dl Olja
1 dl socker
1 tsk örtsalt
samt lite andra goda kryddor som du gillar (kanske citronpeppar, svartpeppar,oregano...)
Häll den varma blandningen över hacket och rör om och smaka av.
Det blir mycket sallad så man behöver en STOR bunke att röra allting i eller 2 mindre bunkar (men ändå inte för små).
Förvara i burkar i kylen med tättslutande lock.
Smart gott och nyttigt!


fotbilden är lånad från nätet.

4 kommentarer:

Annica sa...

Hallå! Det lät underbart med fotvård, har aldrig provat, men jag är ju gift med en som älskar att pyssla på med fötter...så han är min fotvårdare. Den där salladen är supergod, tror det är samma som mor brukar göra.
Trevlig helg nu, fastän du ska bege dig till arbetet. Kram!!

Helen sa...

Mmm, salladen såg mycket smaklig ut, och perfekt att den håller sig ett bra tag.
Fotvård har jag aldrig unnat mig, trots att jag älskar när nå'n pillar på mina tår. Lars brukar under protest fila mina "elefant-hälar" då och då...
Mysigt med en sprattlande bebis i magen :-)
Kram
Helen

Monica sa...

Underbart med fotvard....det gor jag titt som tatt. Billigt i Dubai.
Semlor, bocker, sprattllande liv i magen, kan det bli battre??!!!! Salladen ska jag prova. Alltid bra att ha redo. Kram

crrly sa...

Vilken läskig bild!!!