torsdag 4 februari 2010

Bibliotekspremiär!

Som alla redan vet vid det här laget så är det ju otroligt mycket snö OCH kallt denna vinter!
Vi känner oss väldigt instängda här i vårat lilla varma bo, det blir svårt att gå ut och hoppa och leka på dagarna (ja då försvinner man ju nästan i all snö + att dom är urdåliga på att skotta bort på alla vägar…).
Min käre lille Buddha är ju av den typen som GILLAR AKTIVITET, det ska hända grejer, helst hela tiden!
Så idag packade vi en liten fikakorg och promenerade till Biblioteket för att låna lite böcker och filmer. Det skulle bli lite spännande för det var första gången jag tog med mig mina barn dit (ja lillasyster är det ju inga problem med hon är ju kolugn, alltså raka motsatsen till sin storebror…).
Väl på plats så började racet, i princip allt skulle undersökas! Skrivare, datorer, högtalare, pussel, stolar, bord, trappor, Mamma mu (svansen plockade busungen bort…), ett blått skåp (Hallå spöket Laban! ropade han in i skåpet flera ggr…), det som var minst intressant var böckerna. ;-)
Men efter ett tag så lugnade han ner sig och pustade ut med en banan, men bara för en liten stund, snabbt upp och på upptäcksfärd igen!
Jag roade mig med att plocka ihop en liten lånarhög under tiden (den högen tog han och stoppade in i det blåa skåpet…),
Lillasyster vaknade efter en liten stund och fick sitta och titta på när storebror hade ”cirkus”.
Det blev en mycket trevlig förmiddag och långpromenad fick jag på köpet (passar perfekt nu när jag har börjat ”viktklubba” igen ).
Jag fick förresten också med mig en bok hem, träffade en bekant som tipsade mig om ”Fem gånger mer kärlek” (en bok om familjeliv, bra råd och forskning… kan behövas!).
På hemvägen så höll vi på att fastna med vagnen när vi skulle gå över järnvägen, återigen pga för mycket snö!
Men vi fick oss loss och traskade hem mot en efterlängtad lunch!












2 kommentarer:

Annica sa...

Verkar ha varit ett fartfyllt biblioteks besök! I alla fall för en av er, kanske för dig med?
Roligt att besöka bibblan, skulle man göra oftare. Sist var nog när man lånade barn böcker...det var ju ett tag sen.
Ha det bra! Hoppas ni har kryat på er, kram!!

Monica sa...

hahahahahah ja vilket äventyr det kan bli av att gå på bibblan. Lovvar alla bilder, speciellt den tredje uppifrån! Han ser så fundersam ut........Kan det var Mållgan han ser månntro......