måndag 1 november 2010

En skitdag...

När lill-tjejen vaknade 04.30 i morse så gjorde jag allt för att få henne att somna om, men misslyckades totalt.
Efter en kort stund så vaknade även storebror (han låg på pappas sida i sängen och pappa sov i storebrors rum...).
Dagens första tanke var; "Gode gud, låt denna dag gå snabbt förbi!" jag var redan less!
Och med den inställningen så är det svårt att vända...
Idag har jag känt mig som världens sämsta mamma!
Buddha är i trotsåldern, eller så är det det att det är just JAG som är i trotsåldern - inte han...
Nu när jag sitter och tänker på dagen så blir jag bara ännu mera trött på att tänka, så därför skriver jag ej ner i detalj allt som varit blä...
En tanke slog mig vid middagstid; kan man bli utbränd som mammaledig? Jamen det är väl klart va?!
Avrundade dagen med bad i badkar för barnen ( jag skulle också behövt ett avslappnande bad...).
Tanken att dom skulle vara vaken längre ikväll gick ej att uppfylla, vi var alla supertrötta redan vid 19-tiden.
Det trotsades även vid läggningen (stortrots!), "DET HÄR ÄR den jobbigaste dagen hitills med er" (sa jag surt), paus, "men jag älskar er ändå! Mamma älskar er!"

Under dagen som gått så har jag verkligen försökt tänka starkt på dom som har det värre, men misslyckats totalt...

Och jag som skulle ge ungarna nyttig fisk och potatis till middag idag, istället så fick dom pasta för tredje dagen i rad, sånt får mig att känna mig som en dålig mamma bland annat...
Den här dagen har varit en riktig skitdag, nej inte fullt ut när jag tänker efter riktigt noga, med posten idag så kom ett paket från farmor som hade stickat urfina fuskkragar till barnen! Sånt gör en glad!
Nej nu ska jag joina mina barn, locken mina är sååå tunga!
Stackars karln som kommer hem sent ikväll, han kommer att mötas av ett stökigt hus och en sovande TRÖTT utsliten mamma och sovande barn...

Godnatt!

1 kommentar:

Annica sa...

Nej fyyy! Inte vill man ha morgon redan kl04.30! Hoppas gårdagen blev bättre på alla sätt och vis!
Kramar till er!