torsdag 11 november 2010

Världens bästa hostmedicin!

Jag var så spyless på min hosta som hade pågått i ca 1 månad!

I måndagskväll så satt jag och googlade på hosta och hittade då några gamla läsvärda artiklar om att choklad skulle vara bra mot hosta.

En läkare i Norrköping ordinerar choklad istället för medicin (det finns teobromin i kakao och det är samma ämne som finns i många hostmediciner mot rethosta).

Så jag tog fram en fin mörk choklad (kallpressad och MÖRK. Desto mörkare chokladen är, desto mer teobromin innehåller den).

Jag bröt några bitar i en kopp och värmde lite mjölk (jag tog havremjölk för det är så gott tycker jag) som jag sedan hällde över chokladbitarna, rörde om ordentligt, drack och njöt!

Första gången på en hel månad som jag ej hostade på en hel natt!

Gjorde likadant kvällen därpå och nu är min hosta så gott som borta!

JAG har hittat min hostmedicin och det gör ju inte saken sämre när man är en sån stor chokladälskare som jag! :-)


Här är artiklarna:
http://aftonbladet.se/nyheter/article547301.ab
http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2007/07/17/lakare-rekommenderar-chokl/index.xml

2 kommentarer:

Annica sa...

Så skönt bli av med hostan! Inte illa att den försvann med choklad och varm mjölk!
Jo! Choklad är gott!
Kram!

Monica sa...

Oj då! Det låter ju fantastiskt. Va glad jag blir för din skull. Det är sååå påfrestande med HOSTA. Fy!