fredag 12 november 2010

Kroppkakor!

Till middag idag så stod det kroppkakor på menyn.
Har aldrig hittat något superbra recept...
Men NU hittade jag ett jättebra på Kryddburkens blogg (jättefin matblogg förövrigt!)...




Vi fredagsmysade till det ordentligt och drack iskall mjölk (som legat i frysen en stund) i fina vinglas.
Buddha är inte så jätteförtjust i kroppkakor men lilltjejen tycker om.
Jag tycker faktiskt att dom är ännu godare uppstekta efter att dom legat i kyl eller frys...


Av halva satsen så tillsatte jag en påse saffran, det blev mycket lyckat!
Även det tipset/receptet lånade jag från Kryddburkens blogg...


Och här sitter jag nu mol allena, barnen somnade tidigt (så trötta!) och karln är på konsert.
Vad ska jag göra nu då?
Kanske ska kolla om man kan ropa in något roligt till barnens adventskalendrar på tradera eller enkrona.se...
Vilken himla mysig fredagskväll jag har va?! ;-) :-D

3 kommentarer:

Kattalena sa...

Jag gillar kroppkakor! Ska kolla in den där bloggen du tipsar om.
Om du hittar något kul till barnens kalendrar så får du gärna tipsa :-D

Har inte köpt någonting alls än. Första kalendern för min lille skrutt. Ska bli så roligt att se om han tycker att det är kul!

Monica sa...

Kroppkakor...det var evigheter sedan!
Saffran??? Ja, why not???!!!!

Ha en riktigt mysig helg syrran!

Mwah

Annica sa...

Gott med kroppkakor! Vi äter hellre det än vanlig palt här hemma!
Ha en fortsatt skön helg! Kram!