söndag 20 april 2008

Frestande pajer och Nunnan Marta...

Hos mormor och morfar där får man alltid i sig något extra smarrigt minsann!
Buddha får Husmans knäckebröd med äkta smör och dottern (jag då) får i sig lite extra kalorier så att hon orkar med vardagen ;-)
Nä skämt åh sido, ibland (ofta) MÅSTE man unna sig något gott SÅ DET SÅ!!!
Har precis sett en dokumentär på DVD om Nunnan Marta som valt att viga sitt liv HELT och HÅLLET åt GUD- hon har lämnat denna spännande värld för att bli nunna i den STRÄNGA karmelitorden.
Hon lever i tystnad och får träffa sin familj endast 7 ggr om året!
Hur, jag ställer mig bara frågan HUR i h-vete kan man välja detta liv FRIVILLIGT????
Jag grät när en av hennes systrar kom på besök till klostret, hon hade fått en liten bebis som hon stolt visade upp för Marta framför det svarta gallret...
Jag tänker:
Tänk vad Marta går miste om mycket! Hon går miste om LIVET! Enligt mig dåra!
För mig går livet ut på rätt så enkla ting såsom att umgås med nära och kära, äta och dricka gott, skratta, gråta, bråka, skvallra, banta, testa nya grejer, testa gamla......
Det är livet för mig!
Så, det var det om livet!
Nu ni, nu ska jag fresta med 2 goda pajer!
Mormor hade gjort en skitgod rabarberpaj som jag tyvärr ej han fota (ja det sa ju bara slurp så var den....borta.....;-))
Men smart som jag är så fotade jag receptet och det gick ju superbra det med.;-)
Så håll till godo! :
Marängpaj med rabarber


Och här är receptet, blanda gärna rabarberna med jordgubbar det blir en riktig smakupplevelse! Smakerna gifter sig! MUMS!

Jo, en liten bonuspaj!: Äppelgott med havrefras, en tokgod söt paj för dom söta (jo den ÄR söt!) Även här för bästa smakupplevelse: Blanda äpplena med jordgubbar och själva täcket kan du göra x 2 eller i alla fall göra 1 1/2 sats :-) Denna paj ÄR god!!!!!!!!!!!!!

Imorgon är det måndag och då ska jag väga mig! ;-)

Sov sött!

2 kommentarer:

Monica sa...

Wohooo....jag har gått ner fast jag har unnat mig så mycket den senaste veckan. Så kul! Du?

LYCKLIG MOR sa...

Grattis så skoj för dig!
:-)
Ja du, jag vägde mig i morse:
Vågen den där jävla vågen från ÖB =hatar!
Imorse så vägde jag allt från 70-75! :-0
Varje gång som jag ställde mig på Jävuls-vågen så visade den olika resultat!!!!!!!!!!!!
Grrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!
Idag ska jag fixa en ny våg IGEN, så svar kommer senare....
Kram