tisdag 29 april 2008

Jag vill önska er alla en mysig valborgshelg!

Imorgon är det valborgsmässoafton, det är något särkskilt speciellt med det.
Kan inte riktigt sätta finger på vad det är, men det är bara själva känslan som infinner sig just då.
Elden!
Att bränna upp det gamla och välkomna det nya, det fräscha.
En space clearing för naturen!
Bort med det gamla skräpet och ge plats åt det nya igen, låt gräset få gro som har legat och sovit under vintern.
Det har aldrig varit dött, det har bara tagit sig en välförtjänt vila för att nu kunna komma tillbaka och växa igen!
Det är kanske så vi borde leva OFTARE...vila mera, hämta krafter, rensa bort gammalt skräp och gamla tråkiga tankar för att låta nya trevligheter få ta plats i vårat liv...

Valborgsbonus-Te-tips för alla chokladälskare!
Om ni ska bege er ut på Te-shopping så se då till att få med er detta underbara Yogi-Tea som smakar choklad :-)
Kanske bara finns på hälsokosten, kanske inte...
Men för tusan, se till att få med er minst ett paket hem!
(herregud jag borde få provision! så mycket reklam som jag gör här i bloggen för olika produkter :-D)
Blöjrumpan vill också önska er en härlig valborgshelg :-)
Arrivederci!
Vi ses nästa vecka!
P.s Jag vet inte om jag har blivit ännu mera känslig sedan jag fick barn (går det förresten att bli ännu mera känslig än vad jag är?... ;-),
men snälla ni ta er tid att lyssna på denna vackra låt "OM du tvekar" - så vacker, såååå vacker sångtext! och sååå vacker låt!
Och ja jag måste väl, brasbilden är härifrån - rätt ska vara rätt ;-)

1 kommentar:

Monica sa...

Nää nu får det vara nog ...nu kommer jag med första planet alltså och pussar upp den där blöjrumpsgubben!!!!!! Hur gosig får man vara HAllååå! Trevlig Valborgs på er alla! Här blir det ju inge firande , men det går bra ändå.
Det VAR en fin låt, jättefin. Tack för att du delar med dig.
Peace