tisdag 1 april 2008

Make tea not war!

Yippie! Firar denna kväll med en kopp rött te/rooibos (som faktiskt heter BuddhaTe ;-) inköpt i en av mina favoritbutiker: Capella).
Vad firar jag då?
Jo att min dunkande huvudvärk som jag nu har haft i 3 ! dygn äntligen har försvunnit!!!!!!!
Vi håller ju på med denna utrensning vilket innebär att man ej bör dricka kaffe dessa 10 dagar.
Jag säger då bara det Fan vilket gift kaffe är! Skrämmande! :-o
Sambon har haft likadant dunk dunk dunk dunk.....
Vi funderar allvarligt på att sluta med detta gift när dessa 10 dagar är över, ja vi får se.
Iblande så känns det som att hela samhället är uppbyggd på KAFFE -
Coffee makes people talk!?
Eftersom jag vet att Örtte är mycket nyttigare för hälsan (än kaffe) och att örtte gör oss mera harmoniska så kanske vi kan tänka så här:
Om alla slutade dricka kaffe som är ett gift och gör oss beroende och aggresiva om vi ej får en kopp kaffe i rättan tid så kanske det inte skulle finnas något krig i världen?
Jag menar det kanske var den där kaffekoppen som ex Hitler aldrig fick som gjorde att det blev som det blev om och om igen...
Detta var lite harmoniska kvällstankar från lilla jag ;-)
Sov så gott!
Det kommer självklart jag att göra eftersom örtte är lugnande och bra mot just sömnsvårigheter, inte för att jag har några ;-)

1 kommentar:

Monica sa...

Instämmer om kaffe...ja, ni vet ju alla att jag inte direkt är någon kaffedrickare! Det var därför min detox gick smidigt.....hade inte dessa gifter i kroppen. = )
Värt att tänka på.