onsdag 9 april 2008

Ingen stressig dag idag...

Idag har jag och Buddha haft en sån dag dom man bara är, men ändå fått saker gjorda.
Vi har myst på i ett lugnt och harmoniskt tempo. :-)
10-dagars fastan/utrensningen är klar och mera energi har vi (jag och sambon, ja Buddha han har ju alltid gott om energi iofs ;-)) båda definitivt fått.
Hoppas nu det sitter i ett tag.
Jag har fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra med kaffet- detta gift.
Det får bero ett tag till...

Började morgonen med att baka två goda och nyttiga bröd.
Detta är inte likt mig, men jag köpte faktiskt för första gången i mitt liv en färdig brödmix! :-o
Men alltså så gott det blev! Måste rekomendera denna mix VARMT!
Jag fick ju ändå ta fram min assistent (yippie!) och efter jäsning knåda brödet, det är ju det som är själva grejen med brödbak, att få knåda knåda knåda knåda......;-)
Fördelen med brödmix är ju att man slipper köpa hem sjuttielva olika mjölsorter för att baka ett eller två grova nytto-bröd...och sen efter 1/2 år eller längre ja då får man för sig att städa i skafferiet och då har datumet gått ut och man måste slänga alla konstiga mjölsorter man inhandlat.
Helt klart ska jag köpa Paulúns brödmix igen! Det är bra med variation.
Till mellanmål idag så blev det en god smoothie på blåbär, hallon, banan och sojamjölk - mumsfilibabba! Buddha fick också ett glas (ett litet glas) ;-)
Ja självklart gjorde jag lite extra så karln fick sig en smoothie nu när han kom hem.
Jag har gått och blivit ett riktigt smoothieFREAK under dessa 10 dagar! :-D
Till helgen åker vi till fjällen med goda vänner.
På fredagen så ska tjejerna bjuda på middag så jag har förberett en vegetarisk paj med rostade grönsaker i- den luktade gott i alla fall, hoppas den smakar lika smarrigt ;-)

Som ni ser på bilden så har vi ju även en hund som ska vallas minst 2 ggr om dagen, så då är det bara att stoppa Buddha i vagnen och klä på sig och bege sig ut!
Idag har det varit ett riktigt hundväder (vad nu det är) snö och blåst, usch!
Nu börjar jag lessna på denna vinter! Jag som hade tänkt att gå en riktigt långpromenad idag, men se det ville jag icke göra när det känns som det blåser småspik i ansiktet!
Buddha han är alltid glad oavsett om det är regn snö blåst åska (ja det har han nog aldrig upplevt) sol....och vovvov är ju iofs också alltid glad oavsett vilket väder det är:-)

Killen ska bli Pianist - jajjemen ;-)

Ses snart igen!

Nu vankas här örtte, barmorskorna och sedan John Blund...

3 kommentarer:

Monica sa...

Pianist,javisst! Så gosig! Så bra att han fick i sig lite smoothie också. Alltså, hur lyckas du få allt att se så smarrigt ut! Pajen...wohooo....gud vad jag älskar pajer.
Ska ni till fjällen...wow! Så härligt. Njut! Väntar på fina bilder därifrån
Kraaaaam

Anonym sa...

Åh vilka härliga bilder du bjuder på! Jag blir rakt hungrig :)

Ha det bra! Kramiz//Z

LYCKLIG MOR sa...

Tack Monica och tack Zassi! :-)