torsdag 12 juni 2008

En superduperfin dag var Buddhas födelsedag!

Tjoho!
1-årsdagen blev kanonfin på ALLA sätt och vis!
Buddha vill tacka alla berörda för den superduperfina uppvaktningen som han fick :-)
Här leks det för fullt med födelsedagspresenterna!
Spisen, telefonen, bobbycar, lego, nyckelpigan...

Här är Buddha på sin födelsedag tidigt på morgonen, den här bobbycaren var allt bra spännande.

Fikabrödet var uppskattad av stora som små :-)

Kattårtan blev lyckad och god var den också!

1-åringen!

Till middag så bjöd jag på en god Grekapirog med köttfärs, fetaost, campinjoner, svarta oliver....till det en god sallad och en god tzatziki.

Vi avslutade dagen med att skåla i Champagne, självklart för att fira Buddhas 1-årsdag men även för att fira att min käraste fick semester denna alldeles speciella dag.

Skål!

4 kommentarer:

Hellen sa...

Åh, vilken härlig dag ni hade! Impad av tårtan, du är ju kanonduktig!! Kakfatet var ju också digert och bara hembakt! Jag har köpt hem så i morgon eller på lördag ska jag baka Pitekaka, har inte bestämt mig för kakao eller kanel än :-)

Är intresserad av recept på den fantastiska jättepirogen! Den såg smarrig ut!

Kram Kram

Monica sa...

Men vad är det jag ser! Står Buddha och lagar Falafel på sin nya spis???!!!! hahahahah sååå mysig! Vilka fina bilder. Vilken superfin Katt-tårta då. Verkligen impad nu. Morrhår och hela köret. :)
Hörde att fikat smakade bra....Sitter linne byxorna lite tajt nu?!!! Eller har du varit duktig...
Den där pizzan du....du vet ju att du inte bara kan slänga ut en bild så där utan recept...Den ser fantastisk ut. En sån vill jag med göra. Så himla fiffigt att bjuda på. Pussa upp den där Falafel-killen nu. 1 år minsann...ååååh!!!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

LYCKLIG MOR sa...

Hej girls! Och tack! :-)
Ska lägga in pirogreceptet (inte Pizza Monica ;-) :-D) jag gör det så snart jag kan. :-)
Monica, linnebyxorna är faktiskt riktigt stora nu :-O vet ej vad som har hänt men dom sitter inte alls bra nu, får nog köpa mig 1 par nya (mindre) ;-)
Ang, vikten så unnar jag mig faktiskt en heldel smarrigt nuförtiden (mera än vanligt ;-) ), sommaren är ju en tid då man ska grilla gott, dricka rödvin, äta smarriga pajer med vaniljsås....jag går promenader varje dag, men det täcker nog ej allt extra kcalintag ;-), nåja jag lär ju inte gå upp allt jag har lyckats gå ner nu i alla fall...
Nu ska jag försöka hålla mig "slank" och "dietduktig" fram till midsommar, då blir det partaj igen med GOD MAT...
Visst är det härligt att leva?! :-)
Kram

Monica sa...

Nog är det härligt att leva! Instämmer ju helt klart och inget går ju upp mot en svensk sommar.Tycker du ska unna dig ett par nya linnebyxor nu då syrran. Du läser väl viktklubbs breven....att man inte ska vänta med att unna sig något nytt när man gått ner lite. Hoppsan, var det pirog....jamen då väntar vi på receptet som vanligt. Kram