torsdag 19 juni 2008

Midsommarhelg!


Glassätande sommarkille som tittar på när pappa klipper gräs vill önska alla er en Trevlig Midsommar! :-)


I morse så plockade jag en bukett
med fina smörblommor,
imorgon är det midsommarafton
och då ska man ha ängsblommor i en vas,
det tycker i alla fall jag!

Morgondagen firar vi här hemma hos oss med goda vänner.
Vi har förberett den traditionella matjessilltårtan, nubbesalladen, senapssill, inlagd sill...
Först blir det picknick i parken om vädret tillåter, sedan så blir det sillunch och på kvällen så grillar vi och äter god tårta...

Denna vecka har vi ägnat oss åt försöka att stoppa en halsfluss eller vad det nu kan vara, jag vet inte vem jag ska tacka om jag ska tacka Esberitoxen, honungsvattnet med äppelcidervinäger eller bafucinet?
Jo, för blommat ut har halsontet inte gjort, bara jävlats sådär elakt, men jag ska inte klaga! Vi lever ju för tusan!
På tal om det, jag blev så lessen idag när jag fick höra att en underbar f.d arbetskamrat har dött i cancer, endast 40 år gammal!
Fy tusan så orättvist livet är rätt ofta!
Hon efterlämnar 3 barn och man.
Jag finner inga ord!
Buddha vaknade nyligen till med magknip, vi tog upp honom och han skrek och skrek...
Till slut så gick jag och Buddha och la oss tätt intill varandra i sängen och då låg jag och tänkte så starkt kring just detta;
Tänk att just jag får vara mamma till min finaste son, tänk att jag lever detta underbara livet såhär här och nu, jag har inget att klaga på egentligen (och ändå så gnäller jag över lite halsont! Fy mig!), jag finns till för honom (och självklart för mig själv och alla andra som står mig nära) och jag måste ta tillvara på tiden som är NU.
Varenda dag är värdefull, igår, idag, imorgon, i övermorgon...
Kära f.d arbetskamrat denna midsommarbukett är till dig och din familj!
Du var en sån fantastisk människa!
Varför skulle just du dö? Du hade ju hela livet framför dig!
*måste ta en paus, jag gråter...*



*Sådär, då har jag torkat tårarna!*

Såhär har det sett ut hela veckan utanför vår infart! Hela gatan håller på att renoveras, vilket innebär att vi har fått springa på grannarnas gårdar med barnvagn, vovve, matkassar...
Bilen har stått parkerad långt borta från vårt hus.
Men nu äntligen idag så har dom fixat så att vi och några till på denna gata kan köra bilen till våra egna gårdar igen. :-) Så skönt!
INtressant va?! ;-)
Jamen, tänk själva att inte kunna få sig in/ut på sin egen gård på ett normalt sätt, det ÄR ju jobbigt. ;-)










Må gott! Så ses vi snart igen :-)
LOVE!
Ursäkta Haiku-stilen i detta blogginlägg :-D
Ibland är tekniken inte på min sida ;-)

1 kommentar:

Monica sa...

Hoppas ni hade en mysig midsommar. Har vart lite busy här, har inte varit ute på datan. Imorrn skriver jag mer. Härlig bild på glassätarn!