söndag 8 juni 2008

Förberedelser inför 1-års kalas!

Buddha fyller 1 år på Tisdag och här förbereds det för fulla muggar!
Det är skoj!
Jag hade en dröm om att det skulle vara strålande sol och 25 grader varmt den dagen när han fyller år, men så verkar det tyvärr inte bli (enligt SMHI så skulle det bli +4 samt regn - trist).
Jag brukar oftast vara en sann optimist och se solen bakom molnen, så jag får väl göra det nu också.
Känns bara liiiite trist;
idag har jag förberett för fullt ute på vår altan inför kalaset, jag har skurat golv, dammtorkat, fixat fint med min sommarfontän och gjort myspynt runtomkring... Sedan så såg jag vädret...
Ah! Va fan på ren svenska! Det löser sig!
Ingen har väl dött utav lite regn och Buddha lär nog inte bry sig om vi är inne eller ute.
Ja må han leva i alla fall!
Buddhas Farmor och Farfar kommer långväga ifrån med bil, dom beräknas knacka på vår dörr runt 11-12.00 tiden imorgon.
Vi ska bjuda dom på en Caesar-sallad till lunch, har ni inte gjort denna sallad någon gång så är det bannemig på tiden nu!
Har precis förberett den jättegoda dressingen och ställt i kylen till imorgon, på sommaren är det gott med sallad och denna är så salt och god, passar perfekt i sommarvärmen (och såklart även i kylan om man så vill ;-))
Jag serverar med stekt kycklingfilé till - gott!
Nu ska jag lägga mig och läsa den fantastiskt intressanta boken : Den hemlige kocken , jag säger bara o la la vilken skrämmande och BRA bok! Läs! plis!

Natti natti!


Lite stök i Buddhas mammas kök:

Fotade receptet som är från Nya Annas mat:

4 kommentarer:

Hellen sa...

Idag är det dan före dan! :-)

Receptet på cesarsallad måste jag testa, det är ju så himla gott!! Skulle kunna käka till lunch flera ggr i veckan! Idag är det fortfarande sol och varmt men inte lika varmt som i helgen. Hoppas ändå att smhi har fel ang vädret imorgon. Dom har haft fel förr!!
Håller tummarna!
Kram

Monica sa...

Huvudsaken att ni slipper snö gumman, det fick de ju faktiskt i Kiruna igår. Men oj va skoj det ska bli med 1 års kalas....så härligt!Vi förväntar oss MYCKET bilder på bloggen inom ett par dar!
Den där boken du....huvva...vill man verkligen veta allt som står i den???!!!
Mysig bild på Buddha i trädet...gungeligung pussunge!!!

Hellen sa...

Ja må han leva, Ja må han leva, Ja må han leva uti hundrade år, javisst ska han leva.. (skrålar med min hesa röst...)..Javisst ska han leva, javisst ska han leva uti hundrade år.
Ett fyrfaldigt leve: Hurra!! (och här börjar rösten ta slut..) Hurra!! Hurra!! Hurra!!....går mot köket efter honungsvatten...

Ha en underbar dag oavsett väder!

Kram Helene

LYCKLIG MOR sa...

Tack! :-p