fredag 6 juni 2008

Sommarens första Jordgubbs/rabarberpaj

Sådärja, då var sommarens första Jordgubbs/rabarberpaj tillverkad och uppäten. :-)
Vid det här laget så vet förhoppningsvis alla att Jordgubbar och Rabarber är en fantastisk kombination, såsom hallon och choklad, palt och iskall mjölk, kärlek och kyssar, sommar och sol...
Sommar och sol, ja det var precis vad som var här igår i denna del av landet, helt underbart!
Pajerna fick hänga med på fest hos vänner, vi hade bestämt knytis vilket är helt perfekt!
Partajet var jättemysigt, jättetrevligt!
Vi fick inviga en finfin STOR altan och bara må gott bland MÅNGA barn, sol, god mat/dryck och MÅNGA vuxna trevliga energiknippen! :-)
Nu känns det som att sommaren är invigd!
Nationaldagen har snart gjort sitt för dagen, vi gick till parken för att fira och lyssna på när pappa spelade i orkestern (fast tyvärr så kom vi försent och missade musiken)...
Ikväll blir det en tidig kväll, imorgon väntas ännu en ny sommardag, med jordgubbar och grädde samt lite städning både här och där.
Här får ni lukta på pajerna ;-)
Må gott!


3 kommentarer:

Monica sa...

Guuuuud vad jag älskar den där pajen!!!! Godaste som finns. Synd att rabarberna som man hittar här mest smakar trä..... Gör alltid med äpplen. Säkert kort.
Njut av sommaren! Kraaaam

Hellen sa...

Åh, sån hade vi också igår! Är det recept från Monica Ahlberg? Jag missade dock som vanligt att fota...jag hinner inte med när det är massa folk omkring mig...särskilt inte när två av dom är mina guddöttrar! dom e ju så goda! SJälv så har jag även hunnit med en släng av magsjukan sedan jag kom till sthlm så jag har kört gustavsbergsbussen och sanerat med Klorin på löpande band för att inte smitta ngn.
Kram

LYCKLIG MOR sa...

H, blä för magsjukan!
Nej, pajen är inte från Ahlberg, det är den pajen som heter: Äppelgott med havrefras.
Receptet la jag ut här på bloggen den 21/4, den du gjorde med björnbär och sportgrynen ;-)

M, ja den är god! :-)

Hug!