fredag 18 september 2009

Snart är julen här...

Det regnar ute.
Buddha är glad han har fått 2 dvd-boxar med Pippi, han älskar Pippi!
Han är verkligen värd dessa filmer! På onsdagskvällen så blev han nämligen akut sjuk med hög feber och öroninflammation (han hade så ont stackarn!).
På torsdagsmorgonen så åkte vi och träffade DUM läkare som skrämde upp oss! Grr!!!
Han skrev ut penicillin som jag vägrade och Buddha med för den delen...
Istället så fick han Homeopatmedel (ja såklart inte av läkaren utan av en homeopat...) och efter knappt 1/2 timme så blev sjuklingen en helt ny människa!
Smärtan försvann och nu är han helt frisk!
Inatt sov Buddha från 20.00-06.30 oavbrutet.
Ofattbart (kanske det?) men fantastiskt!
Tur att jag har kloka och hjälpsamma vänner! Tack!

Ikväll så blir det hämtmat -Thai, gott!
Denna helg ska vi pyssla på ute i trädgården, göra vinter.
En flicka var just här och sålde jultidningar, redan! sa jag, ja sa hon.
Ja, snart är den här igen, julen!
Trevlig helg!




Liten och stor och lilla Dipsy.


Picknick på vardagsrumsgolvet.

6 kommentarer:

Monica sa...

Men stackars Buddha! Inte ar det roligt med oron inflammation!!!! Sa tur att ni fick bukt med det sa snabbt.
Gud vad fina bilder IGEN! Och picknick pa golvet, min favorit. Det ar ingen som vill ha det med mig langre.
God Jul (snart)!

Monica sa...

Men stackars Buddha! Inte ar det roligt med oron inflammation!!!! Sa tur att ni fick bukt med det sa snabbt.
Gud vad fina bilder IGEN! Och picknick pa golvet, min favorit. Det ar ingen som vill ha det med mig langre.
God Jul (snart)!

Helen sa...

Öroninflammation är inte kul, stackars lilla Måns! Mimmi hade det ofta när hon var liten, och ibland lyckades vi bota det med en vitlöksklyfta i det onda örat.

Vilken medicin hjälpte för Måns?

Mysigt med picknick. Lillan verkar lite sugen på storebrors bulle...helt förståeligt!!

Ja, snart är det jul, igen.

Kram!

Annica sa...

Oj så charmiga små syskonen är, puss och kram till dom!
Öroninflammation! Ingen höjdare, har själv vuxit upp med det som du kanske vet. Så bra att det ordnade sig för lilleman, att han fick bort smärtan.
Det ska börjas i tid med julen, snart är det väl jul pynt i affärerna också. Känns konstigt, för man har i alla fall kvar sommar blommor ute.
Ha en fortsatt mysig helg, kram från Öjebyn!!

LYCKLIG MOR sa...

M, Va?! vill ingen ha picknick med dig längre?! Skandal ;-)
Du får väl picknicka själv då :-)
Kram!

H, Ja just ja vitlök ska visst vara bra för öronen samt rödlök...Så Mimmi hade också det, så jobbigt!
Min M fick ett homeopatmedel som heter Pulsatilla (finns olika sorters och det är ju olika mediciner beroende på vad man har för symtom...)

A, Nä inte minns jag att du var ett öronbarn...Kom just på att jag har ju opererat öronen, gud vad man glömmer alltså...

Kram till er alla!
Nu ska jag kila till köket igen och fortsätta laga vår goda lördagsmeny...bloggar KANSKE om det nästa gång :-)
mat mat det är det enda jag tänker på! *asgarv*!

crrly sa...

Gud, vad mysigt!! Men inte öroninflammationen såklart! TUR att M har en så klok mamma! Jag visste inte att man kunde ge barn homeopatmedicin.