tisdag 28 december 2010

Förändring pågår...

Julhelgen har varit helt perfekt!
Barnen fick så mycket fina paket och det fick jag med! :-) (tack alla!)
Nu har vi startat projekt "byta rum". Det innebär att barnen ska få vårat sovrum som är större än det lek/sovrum som buddha nu bor i. Lilltjejen ska alltså börja sova i eget rum med storebror såklart.
Men det är rätt så mycket som måste fixas i ordning först, innan flytten blir av.
Som läget är nu så sover vi alla i buddhas sovrum (trångt och supermysigt!).
Alla leksaker är utflyttade till vardagsrummet, så där är det nu värsta leklandet!
Vårat gamla sovrum ska ju få en totalomvandling, min käraste och en mycket snäll vän har precis blivit klara med golvläggning därinne (jättefint blev det!).
Så nu (ja inte NU, men i morgon och några dagar framåt)ska det spacklas, målas och stajlas (hur stavas det då?).
Det känns superduperroligt detta! 2 rum som ska få helt nya energier, jag njuter!
Här är lite bilder på hur det ser ut i vårt lilla kaosland just nu...













3 kommentarer:

Kattalena sa...

Jag har ju just gjort klart Elliotts rum, slipa och spackla var inte speciellt kul men resten var roligt!
Ser ut att vara rena drömmen för barnen med alla grejor! Bygga kojor och mysa. De verkar leka bra tillsammans! Gulligt! :-)

Annica sa...

Så stökigt! men så roligt att göra om och ändra lite i rummen. Verkar vara toppenkul att ha lekrummet i vardagsrummet...förstår att det är populärt.
Lycka till! Kramar!

Monica sa...

Hoppas ni fatt till det riktigt fin nu. Gulliga bilder. Jag blir riktigt trott nar jag ser vilket projekt ni har pa gang. Jag vill ocksa ha ny energi hemma......
Kram