onsdag 15 december 2010

Vem gråter vid din grav?...

Tyvärr så hinner jag inte läsa så mycket böcker som jag skulle vilja nuförtiden.
När barnen har somnat och kvällen är sen, då är jag helt slutkörd och somnar direkt jag lägger ner huvudet på kudden (möjligtvis att jag bläddrar i någon kokbok eller en inredningstidning...).
Ljudböcker är något jag länge funderat på och har nu gjort slag i saken!
Då kan jag lyssna när jag går på promenader (som jag ska skärpa mig med nu!).
Har även suttit och lyssnat nu ikväll vid datorn, boken jag har valt att börja med heter:
"Vem gråter vid din grav?" av Robin Sharma.
Han har även skrivit en bok som heter "Munken som sålde sin ferarri" som jag har läst för något år sedan (efter tips från/av syrran...), jättebra bok!
Storytel har denna ljudbokstjänst som föll mig helt i smaken.
Stefan Sauk läser denna bok och han gör det BRA! Riktigt BRA!
Man kan även provlyssna på böckerna i 5 minuter.
Jag har 5 ljudböcker att skänka till vänner (så några av er, vänta er en present ;-).
Nu ska jag fortsätta lyssna på denna intressanta bok.
Han har just nämnt hur viktigt det är att skriva dagbok, att det är det bästa man kan göra för sin personliga utveckling!
Man tvingas tänka efter.
"Om ditt liv är värt att fundera på, är det värt att skriva om, glöm inte det!"



2 kommentarer:

Monica sa...

ohhhh Robin Sharma!!!!!! Min absoluta favviissss! Love him! Jag har läst denna bok också och rekommenderar den till alla. Titeln är inte passande riktigt. Den är inte alls tung som den låter. Och tack jag har tagit emot din mail med din gåva ...tack, va skoj! Stor Kram

LYCKLIG MOR sa...

Ja oj så mycket bra tips han ger en! Som vanligt!
Kram