måndag 6 december 2010

Up with the hake!...

Svensk-engelsk parlör

"Skriv ut, vik ihop, stoppa i fickan och åk till England. I början kanske engelsmännen blir litet förvånade. Om de inte förstår är det bara att höja rösten och tala tydligt.."

Gåskor - Goose cows
Kassaskåpssäker - Safe safe
Det är inte farten som dödar, det är smällen - It´s not the fart that kills, it´s the smell.
Är det frukost i matsalen? - Is it wife fare in the food hall?
Dra åt helvete! - Pull to whole wheat!
Luta er inte ut - Lute you not out.
Dålig väderlek - Bad weatherplay
Den är sönderslagen - It is brokenbeaten
Välkommen till smörgåsbordet! - Welcome to the buttergoosetable!
Tackjärn - Thank you iron.
Jag är medlem i en domkyrkokör - I am withmember in a judgement church drive
Grattis i förskott! - Congratulations in beforeshooting!
Stockholm har en vacker skärgård - Stockholm har a beautiful pinkyard.
Får jag köra om dig? - Sheep I drive if you?
Jag har fått sendrag i min vad.. - I have got latepull in my what
Min svåger bor vid Östersjön - My swearbrother lives by the Eastersea.
Har ni revbensspjäll? - Do you have fox bone ventilation?
Har du varit med om det förut? - Have you been with if that before?
Vill du ha kaffe på maten? - Would you have coffee on the food?
Sköt om dig! - Shot around yourself!
Se dig inte om! - Look you not if!
Ta dig i brasan! - Take yourself in the fire!
Vad är du för en, jag känner inte igen dig! - What are you for a one, I don't feel again you!
Ingen fara på taket - No danger on the roof.
Tomtar på loftet - Santa Clauses in the attic.
Var inte för het på gröten - Don't be too hot on the porridge.
Överdriv inte - Don't overdrive.
Upp med hakan! - Up with the hake!


Mera skoj hittar ni här:
http://www.avigsidan.com/avigsidan/avigt024.html

3 kommentarer:

Annica sa...

Vilka roliga uttryck! Kan bli hur tokigt som helst ibland!
Kram!

Monica sa...

hahahahhahahahhahahahhahahah jag har en till som jag och Anquii brukade köra.....
Vart tog den vägen-Where did it take road
Tack för att du fick mej att skratta nu på morgonen! Kram

Nathalie Baugi sa...

hahahahha pull to whole weat!! så roligt xD