lördag 18 december 2010

Mozartkulor...




Här i vårt hus så fortsätter julstöksförberedelser varvat med förkylning...
Natten som var blev en lugnare natt och jag känner mig lite piggare idag.
Eftersom snön ej behagar att ta ett snöuppehåll så blir det mest till att vara inomhus.
Idag efter lunch så gjorde vi Mozartkulor (eller rättare sagt jag, barnen åt mest nougat och tittade på när jag skapade).
Jag gjorde efter detta recept men skippade cognac och det blev kanongott!







Idag ska vi äta grönkålssoppa till middag (supergott är det med nybakt bröd till, låter tristare än vad det är...), tveksam till om barnen äter det men jag har nödproviant i kylen (pannkakor) som jag även kommer att erbjuda idag, för det är ju trots allt lördag och då kan man rucka lite på reglerna tycker jag (annars så brukar dom få äta det som erbjuds och äter dom ej får dom vara utan mat, BASTA!)
Mot snöskottning!

3 kommentarer:

Monica sa...

Skönt att ni fått sova lite mer. Soppa och hembakat bröd tycker jag låter fantastiskt. Gick det hem hos barnen?
Mozartkulor wohoooo, hoppas jag hittar ingredienser till det här i Dubai.

Ingen snö hos oss inte, solen skiner och fåglarna kvittrar.....nu ska jag dra till jobbet.
Ha en fin dag.

Monica sa...

oj, jag missade ju det viktigaste av allt......va söööt lilla M är i sin juliga klänning och tittar ut på snön!!!!! Kraaaam

Annica sa...

Vilka proffsgjorda godisar! Ser ut som dom är gjorda på godisfabrik!
Hoppas ni har haft en skön helg!
Kramisar!