måndag 13 december 2010

Ingefärskyckling...

Tvi så kallt det är ute! 20 grader! Brrr!!!
Jag och Buddha har legat och tittat på Ronja rövardotter, vi slumrade till, så skönt.
Barnen sover fortfarande och snart är det middagsdax, har inte mage att väcka dom ännu.
Ur min näsa rinner det lite snor och jag har ont i halsen, har glömt att ta min förkylningsmedicin excoldit i några dagar och vips så knackar flunsan på dörren...

Helgen som var så bjöd vi goda vänner på middag.
Ingefärskyckling med julmustsås och ugnsrostade grönsaker, sååå gott OCH enkelt!
Till efterrätt så hade jag gjort en jättegod ädelostcheesecake med pepparkaksbotten.
Här är länkarna till de båda recepten:

Ingefärskycklingen

Ädelostcheescake


(Bilderna lånade jag från receptsidorna, tog mig ej tid att fota när vi hade främmande...;-)



Trevlig Lucia på er! :-)

2 kommentarer:

Annica sa...

Ja idag är det riktigt kallt! Nu har vi -22 grader! Inte fel med Ronja! Mysigt!
Nu blev jag hungrig när jag ser maten som du lagat! Verkar vara riktigt gott...som vanligt när det gäller dig och ditt val av mat!
Kram i kylan!

Monica sa...

Attans va kallt ni har!!!!! Inte avis! Stackarn, är du snuvig nu...inte roligt nu innan Jul när det brukar vara nog mycket att göra och tänka på.
Oh den där maträtten såg ju smarrig ut! För att inte tala om efterrätten......yummmm!
Ha det bra och krya på dej!!!