söndag 17 februari 2008

Dagen efter melodifestivalen, delfinal 2...

Var det rätt låtar som gick vidare till finalen i Globen?
Sanna Nielsen och tvillingbröderna Rongedal.
Sanna röstade vi på, hennes låt var jättevacker och hon sjunger så bra!
Men Rongedal? Nja, då hade jag hellre sett Carola/Andreas låt gå vidare, det var en skitbra låt.
Jaja men trevligt är det i alla fall detta jippo.
Vi åt jättegott och hade det jättemysigt :-)

En San Francisco till fördrink och till det lite snacks, buddha fick en egen skål med majskrokar.

Fylld Avacado till förrätt, jättegott!

Varmrätten blev lyckad, otroligt smarrigt!
Smördegsinbakad kycklingfilé med ädelost och till det en god saftig sallad.
Det räckte så, potatisgratäng eller något i den stilen hade bara känts överflödigt här.

Och efterrätten i all enkelhet, kaffe cognac och en chokladbit. Ibland är det enkla det godaste.
I morse fick jag sovmorgon, min käraste klev upp med buddha kl 06.00 och gav honom välling. Gulligt!
Men jag sov inte så länge 07.30 var jag pigg så då klev jag upp till familjen.
Avnjöt en god frukost...
Klockan 08.00 tog vi en långpromenad och vilket väder det är idag!
Så underbart, solen skiner. Det blir nog en till promenad lite senare idag, jag blir så lycklig när solen skiner och värmer :-)
Men först ihopmontering av IKEA-möbler, jag hör hur karln borrar där ute, bäst att hjälpa till!
(Buddha sover en innan-lunchen-lur ;-))
Ha en underbar dag!



4 kommentarer:

Monica sa...

Meodifestivalen....det var ju år och dar sen man såg det. Ska försöka lyssna på lite svensk musik framöver. Svenska favoriter brukar jag lyssna på (internet förstås).
Du, smaskig mat. Inbakad kyckling...det ska jag nog satsa på i helgen. ;)
Kämpa på med Ikea möblerna...det brukar ju vara klurigt. Inhale at the count of 3 -Exhale at the count of 6.....
Kram

LYCKLIG MOR sa...

Ja testa inbakad kyckling gör det! Superdupergott!
Strimla fileérna först och stek snabbt med salt och peppar.
Kavla ut smördeg eller filodeg lägg på en älsklingsost (rikligt) vi tog kvibille gräddädel men den finns kanske ej hos er? Vanlig creme cheese funkar ju också.
Vik ihop till nystan (pensla med ägg) in i ugn 200 gr ca 20 min.
Klart!

LYCKLIG MOR sa...

alltså först smördeg,den stekta kycklingen och sist rikligt med ost på....
;-)

Monica sa...

Ok perfekt. Ostar har vi gott om, det blir nog fint. Längtar!