tisdag 19 februari 2008

En annorlunda dag, men en trevlig dag...


Så skönt att få komma hem till ett tyst hus.
Jag har avnjutit ett yogapass och när jag kommer hem så är alla kvällssysslor gjorda (tack min kära!).
Buddha sover så sött i sin säng och jag har slappat framför tv:n med en kopp örtte och ett äpple - skönt, mysigt, avslappnande...
Idag har jag varit hos en granne och mätt ut några currykryss, det fanns ett kryss i hennes sons säng (fick efteråt veta att en annan kvinna varit där tidigare och känt av oroliga energier på samma ställe där jag fick utslag med mina vinkelpekare) så där blir det ommöblering nu. Det är aldrig bra att sova på ett currykryss.
Sedan så hände det något skumt när jag var där, buddhas barnvagn som stod i hallen började knarra precis som att någon stod och gungade den, fram och tillbaka...detta höll på i ca 15 min. Jag blev lite smått irriterad och tänkte för mig själv; Försvinn härifrån! Sen blev det tyst.
Där skulle det behövas en space clearing (rensa ut gamla/låsta energier) eller egentligen så behöver alla hem få en omgång av space clearing speciellt när man flyttar in i ett gammalt och även nya hus.
Salvia är effektivt, vill du prova själv så kan jag rekomendera sk, smudge sticks (se bilden ovan).
Det är ingenting som är farligt tänk bara kärlek och öppna dörrar och fönster när du gör det men är du det minsta rädd så ska du inte utföra någon rening då får du anlita en expert på området!
Men det är klart är det jättestarka energier som du känner som är obehagliga/irriterande då räcker det knappast med salvia då bör man anlita ett medium som kan hjälpa till att föra dessa osaliga andar vidare till den plats där dom hör hemma.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hittade förresten jordgubbar i frysen idag så jag slängde ihop en jordgubbsrulltårta och klickade sedan på grädde och lite jordgubbar och chokladströssel, det blev jättegott och jordgubbar är ju så nyttigt (mycket järn) ;-)
Varsågoda...




( Smudge sticks bilden tog jag härifrån )

3 kommentarer:

Monica sa...

Bra med nya tips. Ska försöka hitta Salvia och sweetgrass. IDAG! Jag brukar rensa lägenheten med vanliga rökelser av olika slag och så sätter jag på OM cd;n när jag går ut så den får "repeata" i ett par timmar. Kanske inte så kul för Belma (hemhjälpen) .....äsch jag spelar så lågt! Anthony tycker det är creapy när han hör denna mantra, men han uppskattar det nog när han blir äldre. Nu är det för mystiskt! Hahahhahaha
Knarrande barnvagn eller ej...
Det är ju helt klart av inte är "ensamma". Bara för att de andra själarna inte syns, så finns de ju helt klart i andra dimensioner. Det kan ju bevisas. Men det vill ju inte alla tro på och det är ju helt ok. Förr eller senare får ju var och en uppleva någonting "oförklarligt" ...
Ha en "knarrfri" dag! Puss och Kram

Monica sa...

Och du....Smarrig rulltårta! TAck! Det smakade BRA!

LYCKLIG MOR sa...

Tummen upp! ;-)