måndag 18 februari 2008

Villkorslös kärlek!

Det här med djur...
Det finns både för och nackdelar med dessa underbara djur.
Sedan Buddha kom in i vårat liv så har min syn på djur förändrats.
Det är fantastiskt att se djuren "prata" med våran lilla buddha!
Denna kravlösa kärlek!
Denna villkorslösa kärlek!
Det är helt underbart att se!
Och man får ju gratis chi av dess underbara lurviga = Feng shui på högsta nivå! :-)



Kissen tittar på när buddha leker...
Buddha får ta vov-vovs boll, men inte vi! Är inte det kärlek så säg?

Harmoni i fönstret är ju inte helt fel...

Kattbus bakom gardinen....

Villkorslös kärlek på högsta nivå!


En liten levande prydnad i sängen är ju också rätt så gosigt ;-)

Ja, sen då var det alla nackdelarna då ;-) ...


Att äta på hundtass känns väl sådär ;-)
Men ah! va fan, lite bakterier kan väl inte skada :-D
Jag är en ansvarsfull moder även om några kan tolka det helt annorlunda av denna bild.
Jag lät inte honom ligga och suga så länge ;-)

Och hund som snor buddhas mat...



Och allt detta katthår! Suck!

Intorkad kattspya hittade jag på fönsterbrädan, mums! :-D
___________________________________________
Jag har faktiskt fått lite nyttigt gjort idag (förutom att skriva i bloggen) ;-)
Buddha har hjälpt mig med tvätt, både sortera och tvätta.
Vi har pysslat om blommorna och lagat mat.
Det blev lite extra fart när vi samtidigt lyssnade på världens bästa hårdrockslåt Run to the hills!
Buddha diggade den skarpt!
Och jo, man kan faktiskt vara jazzälskare och samtidigt kunna njuta av Iron maiden ;-)
Det är bra med variation...

2 kommentarer:

Monica sa...

hhahahahah ja då har jag varit hemma hos dig igen! Jag håller med, det är mysigt och viktigt med husdjur, men det är ju som att ha barn. Mycket jobb. Man är aldrig sysslolös. Jag känner mig verkligen som en lyxhustru just nu...med hemhjälp dygnet runt...!!!Vet ej om jag skulle palla trycket med dessa never ending vardagssysslor. Har blivit bortskämd.
Ha en bra dag!

Monica sa...

Och du...den där bilden på Buddha & kissen påminner mig massor om MAximus. Han brukade altid alltid sitta bredvid Anthony när han lekte. Bilar, lego och pussel..han älskade att vara med. (vi hade samma matta dessutom lol)
Xxx