torsdag 28 februari 2008

I målarvärlden...

Tiden går, över 1 vecka sedan jag bloggade nu.
Men ingen lär väl dö för det :-D Och definitivt inte jag ;-)
Men nog saknar jag skrivandet allt när man är borta från det en stund.
Här är det fullt upp i alla fall!
Denna vecka har vi målat, målat och åter målat.
Buddhas rum blir vitt med färgglada prickar på en vägg (och en massa annat skoj) och vårat sovrum blir vitt eller rättare sagt har blivit, vi är klara nu med själva ommålningen i båda rummen.
Det är nu det roliga har börjat, själva pyntningen av rummen :-)
Vi är långt ifrån klara ännu, men fint kommer det att bli när allt är klart.
Jag kommer att sätta in lite före och efter bilder när allt är färdigt ;-) SÅKLART.
Torsdag-lördag så var jag och Buddha hos mormor och morfar, vi hade det mysigt som vanligt.
Och åt jättegott gjorde vi också (as usual ;-)).
På Torsdagen så åt vi något jag aldrig smakat förr Quorn med rosépepparpasta , otroligt god pastarätt! Det ska jag pröva göra här hemma också. Hett tips.
På Fredagen så blev det 3-rätters...
Ugnsgratinerad Chèvre med honung och pinjenötter till förrätt- mums så gott det är! Klart den godaste förrätt jag vet!
Lertallrikasill till varmrätt - Det här är äkta husmanskost när den är som bäst!
Jo, jag har bestämt mig nu denna rätt ligger på första plats i husmanskostvärlden! Så salt och så krämigt gott! Tjoho!
Chokladmousse med bär till efterrätt - MEN choklamoussen gjordes på avokado, nyttigare och jo, det smakade chokladmousse faktiskt. Rekomenderas.
Självklart så dokumenterade jag 3-rätters menyn...


Ugnsgratinerad Chèvre med honung och pinjenötter

Lertallrikasillen

Cholkadmoussen som är gjord på Avokado


Och sist men inte minst...
Morfar njuter av den goda NYTTIGA moussen, mormor orkade ej äta upp allt (vi var mätta minst sagt) så det mumsade han glatt i sig också ;-) Så gott var det!
Ses snart igen, ha de gott!

1 kommentar:

Monica sa...

Mumsfillibabba!Som vanligt!Ljuvliga bilder.
Vad spännande det ska bli att få se före och efter bilderna på rummen.
Kraaaam