onsdag 9 juli 2008

Lite smått och gott...

Jag har precis avslutat affärer med Fuji.
Så skönt det är att kunna göra det mesta via nätet nuförtiden (eller?), jag tänkte framkalla kort i en butik härinne i stan för några veckor sedan.
Det var första gången jag skulle ta fram bilder från digitalkameran (i en "riktig" butik), jag fattade ingenting och karln som jobbade i butiken var URKASS på att hjälpa till!
Så jag slet irriterat ut USB-minnet från maskinen och gick ut genom dörren med bestämda steg, mannen i butiken tittade bara med stora ögon på mig, förmodligen blev han väl sur för att han förlorade en kund (men det struntar jag i!).
Så nu har jag i alla fall fått tummen ur och laddat in en massa bilder till Fuji via nätet, bilderna kommer att komma inom 3 dagar och det ser jag fram emot. :-)
Jag ska göra finfina album, klippa och klistra såsom på den gamla goa tiden!
Jo, när jag då höll på att inventera i alla dessa mängder av bilder som jag tagit med kameran så insåg jag ju att det är en del foton som jag vill dela med mig av:

Midsommarafton, Buddha i parken. Överlycklig och full av bus!

Vi hade lite picknick i parken medans karlarna underhöll med musik på scenen.
Tyvärr glömde jag fota den goda nubbesalladen.

Denna otroligt goda Matjessilltårta gör jag vareviga midsommar, utan den ingen midsommar!

Vi invigde vår nya grillplats, mysigt på alla sätt och vis! Härligt också att solen äntligen ville kika fram.

Buddha satt som i trans kikandes på elden.

Skål! Det var så otroligt trevligt att vi kunde avnjuta den jättegoda grillmiddagen ute i solen, helt perfekt!

Vi avslutade midsommarmiddagen med att njuta av denna supergoda och snygga cheesecake som mysiga vännen bjöd på.
______________________________________

Varje sommar så brukar jag ta fram min lilla fontän, jag använder mig bara av en pump och lägger sedan över en massa fina stenar.
Denna sommar så tog jag fram den igen, men det tog inte så lång tid förrän den lille nyfikna Buddha var där och lekte i vattnet, slet och drog (förstörde).
Vatten, ström och nyfikna barn är ju kanske inte den bästa kombinationen så jag fick ta bort den helt enkelt.
Men kanske nästa år?
Ja vi får se. ;-)

I alla fall så har jag istället placerat mitt nyskapade rabarbetfat där istället för fontänen.
Det är också vackert att titta på, men man saknar ju porlandet litegrann...
Sådär, det var dagens bloggande.
Vi hörs! :-)

2 kommentarer:

Monica sa...

Gud vad man längtar efter Buddha nu....det gör riktigt ont i hjärtat! Han har blivit så stor. 2 veckor kvar till pusskalaset!!!!!

LYCKLIG MOR sa...

Japp! 2 veckor kvar till pusskalaset! Och jag lovar dig han ÄR gosig som tusan :-p
Hug!